המעבר לכתה א

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

18/05/2001 | 10:54 | מאת: רינת

אין לי מושג אם אכן זהו המקום לשאול אבל אני רואה שיש כאן מתמחים בגיל הרך אז אני מנסה: בני חכם ופקח ועולה לכתה א שנה הבאה הוא יליד נובמבר כך שעולה צעיר הוא מסתדר בחברה חדשה ודי פקח מבחינה לימודית מפריעים לי 2 דברים : 1 .אחיזת המספריים שלו אינה נכונה האם יש לזה איזושהי משמעות ומהי? 2. הוא קצת שעיר בידיו ואני חוששת שמה זה יקשה עליו להתמודד מול ילדים שאולי יעירו לו על זה איך ניתן להכינו בצורה הטובה ביותר לשני התחומים המפורטים מעלה תודה.

18/05/2001 | 15:42 | מאת: רוז

אם הגננת אומרת שהוא מתאים לכתה א' אז זה בסדר, ליתר ביטחון, תוכלי לעשות לו איבחון להתאמה לכתה א'. לפעמים גם ילדים שלכאורה מתאימים לכתה, אבל הם צעירי המחזור, סובלים לפעמים מבעיות של חוסר ריכוז וכו' בעיות שנפתרות בגיל קצת יותר מאוחר. אז צריך להיות עם אצבע על הדופק. אישית אם יש לך התלבטות אם להשאיר גן או להעלות לכתה א',והוא על הגבול מבחינת ההתאמה. אני בעד להשאיר, למה לעשות להם חיים קשחם כבר מכתה א'? בקשר לשעירות, לא מן הנמנע שיהיו עוד שעירים, ואם היו לו משקפים? או בעיה אחרת? אם לא תשדרו לו שזו בעיה, אז הוא יגיב בטבעיות להערה ולא יפגע ממנה.

19/05/2001 | 06:25 | מאת: רוית ניסן

לרינת בוקר טוב. אצל ילדינו כל מעבר או שינוי מעורר חרדות ודאגה בקרב ההורים. אנו חוששים מכל מיני דברים- מכך שילדנו לא יצליח (השגיות) מכך שלא ימצא את מקומו בחברה, מכך שייפגע, מכך שלא יהיה מאושר, וכד'. אני מסכימה עם רוז לגבי השערות בידיים- אם אכן תשדרו לו קבלה בלי תנאי. הרי מי שהוא לא תלוי בשערות, בעיניים ובכל דבר אחר. לגבי המספריים- ניתן לעבור איבחון של מרפאה בעיסוק. נסי לשים לב לאחיזת העפרון שלו ולמוטוריקה עדינה. לדעתי הגננת היתה אומרת על כך משהו- אם היתה בעיה. בכל מקרה אם אתם מאוד מודאגים ודברי לא מרגיעים אתכם- אתם יכולים להתייעץ עם פסיכולוג התפתחותי לגבי התאמתו הרגשית, מוטורית וקוגנטיבית. בברכה ובהצלחה בכיתה א. רוית.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית