אדנומה בבלוטת התריס בגוף

דיון מתוך פורום  בעיות הורמונליות ומחלות עצם מטבוליות - אוסטיאופורוזיס

07/11/2017 | 20:45 | מאת: פ

ערב טוב אני בעוד חודש ייהיה בת 46. במיפוי מיבי ברמבם. בשלב מוקדם יש קליטה מוקדית בממצא של 14 ממ על 20 ממ אחורית קוטב תחתון של אונה ימינית של תירואיד בשלב מאוחר אותה קליטה באותו מקום פחתה מעט בעוצמתה ממצא מתאים לאדנומה של פראתירואיד מתחת קווטב תחתון של אונה ימינית יתכן תחנת F PERRIER בבדיקת אולטרא סאונד יש ממצא מתאים לאדנומה באותו מקום בקור עד 22 מ". לא מצוין קשריות באונות הבלוטות. צפיפות עצם תקינה . לדעת הרופאה האינדוקרינית צריך לבצע ניתוח להסרת האדנומה. כי לטענתה יש לי 3 הערות שבמקרים האלו מנתחים. היפרקלצמיה - עד 11.5 גיל מתחת ל-50 היפרקלציאוריה עד 495. וסבתא שלי זכרונה לברכה שברה ירך. מה דעתך?? האם חייבים לנתח או אפשר לעשות רק מעקב סדיר אצל האינדוקרינית ורופאת המשפחה. בינתיים אני ממתינה לאישור לעשות את הניתוח בבית חולים רמבם או בני ציון. כי אני לא רוצה בית חולים כרמל מסיבה שאבי נפטר לאחר ניתוח במפרצת האאורטה עורק ראשי. ואימי באותה שנה נהרגה בתאונת דרכים. אך אם לא תייהיה ברירה אעשה זאת בבית חולים כרמל. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
09/11/2017 | 08:16 | מאת: פ

שלום בינתיים יש לי רק אישור לפגוש כירוג.. מקווה שאחרי הקופה תאשר לעשות זאת ברמבם. אם לא מאשרים האם אפשר להשאיר את האדנומה בגוף.

שלום רב, לפי נתונים שכתבת- ישנה אינדיקציה לניתוח הסרת אדנומה של בלוטת הפהרהתירואיד. דיון פרטני לגבי הוריות לניתוח מול אפשרויות אחרות יש לנהל עם הרופא המטפל. בברכה, דר ילנה סיגל

מנהל פורום בעיות הורמונליות ומחלות עצם מטבוליות - אוסטיאופורוזיס