פריחה מתחילה בערב ונעלמת עד הבוקר
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שחר בן שלוש וחצי. אתמול הייתה הפעם השנייה שהתחילה אצלו פריחה בשעות הערב המאוחרות ועד הבוקר נעלמה לגמרי. אין סימפטומים נוספים כמו חום גבוה או חוסר פעלתנות. מה עושים ממה נגרמת הפריחה? תודה מראש על ההתייחסות.
שלום, פריחה חולפת/נודדת עשויה להיות אורטיקריה. סיבות שכיחות הן: תרופות חדשות, פירות ים, פירות טרופיים, סויה, בוטנים, מרכך כביסה חדש , עקיצות, זיהום ועוד. במידה והגורם אינו ידוע, לא ניתן להתגוננן מחזרה של התופעה. כאשר הפריחה נמשכת למעלה מ 6 שבועות יש להשלים ברור לאורטיקריה כרונית אצל רופא עור. הברור כולל: ספירת דם, תפקודי תריס, צואה לפרזיטים, תבחין נשיפה להליקובקטר, צילום חזה ועוד. מבחינה תרופתית הטיפול מבוסס על תרופות נוגדות היסטמין. ניתן לשלב טיפול לבוקר ולערב בתרופות אלו. להרגעה ניתן למרוח תרחיף קלמין או תכשיר אחר על בסיס זינק אוקסיד. בהצלחה!