חתך בכף הרגל והמשך טיפול
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אתמול דרכתי במקלחת על זכוכית ויש לי חתך שהוא לא עמוק בכף הרגל. חיטאתי את הרגל ושמתי תחבושת, וממש לא יכלתי לדרוך על הרגל מרוב כאבים. טטנוס עשיתי לא מזמן, והזמנתי רופא עד הבית כי יש לי סוכרת. הרופא בכלל אל התרגש מהחתך ואמר שטטנוס צריך רק אם מסמר או חלודה(מה שאני יודעת שלא נכון), ונתן לי משחת סינטומיצין כי בעצם החתך הוא באורך של כ סנטימטר וחצי, אבל בכרית כף הרגל ליד החתך יש אזור מאוד אדום, וכנראה בגלל זה גם קשה לי לדרוך על הרגל. הוא אמר שאם תוך יומיים אין שיפור אז לפנות לרופא. אמר שאין דלקת כי אין לי חום. האם השטח היחסית גדול האדום זה משהו שלמשעה תקין ואמור לקרות ליד חתך לרוב? או שזה לא מצב תקין וזה אומר שיש זיהום? ומהו הטיפול אם המשחה לא עוזרת? תודה מראש
לאור הסכרת חובה לגשת לבדיקת רופא. בחולים סכרתיים חבלה כזו עלולה להסתבך. לאחר הבדיקה הרופא יוכל להמליץ על טיפול מקומי ובעת הצורך על טיפול אנטיביטי פומי. בנוסף בחבלה כזאת מומלץ לקבל חיסון לטטנוס בסמוך לחבלה באם לא חוסנת בשנים האחרונות. בהצלחה,