אסטמה של העור-שאלה לגבי טיפול
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
הי, התפרצה לי אבטמה של העור בגיל 40, אחרי שסבלתי בילדות עד גיל 8. הפנים מגורות ואף דלקתי בעפעפעים וקיבלתי רק משחות, אפילו ללא סטרואידים. האם במצב כזה של גרד ואדמומיות קיצונית לא עדיף לקחת טיפול של סטרואידים בכדור? והאם שמש אמורה להחמיר או לעזור..? אני מרגישה שזה מחמיר. איפה אני יכולה לקבל מידע לגבי התנהלות בשוטף עם אסטמה של העור?
שלום, אטופיק דרמטיטיס או אסתמה של העור הינה מחלה כרונית. המחלה מאופיינת בפריחה בעיקר באזורי הקפלים ובהתפרצויות חוזרות ונשנות בעיקר בחורף, גרד ויובש ניכר. הקו הטיפולי הראשון הוא הימנעות מטריגרים כגון: אוויר יבש, דשא, פרוות חתולים. -הקפדה על ליחוח העור כגון: דקסריל, אדרמה, לפיקאר, מוסטלה ושימוש קבוע בשמן ניקוי -אנטי היסטמיניקה, משחות סטרואידליות לתקופות קצרות בעת החמרה, משחת פרוטופיק (שאינה מכילה סטרואידים) במקרים קשים יותר טיפולי פוטותרפיה : UVA, UVB או שילוב . ממליצה לפנות לרופא עור דרך קופת חולים. בהצלחה!