טקרולימוס: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

אסתמה של העור: מה חדש?

אסתמה של העור (אטופיק דרמטיטיס) היא מחלה טורדנית ששכיחותה הולכת וגדלה. כיצד עודף היגיינה משפיע לרעה על היקף המחלה? אסתמה של העור (יש הגורסים: אסטמה של העור; או אטופיק דרמטיטיס) היא מחלה הגורמת לתסמינים מציקים ביותר. על פי רוב, מאופיינת המחלה בהופעת נגעים מגרדים ומפושטים בעור, המתפתחים לאקזמה ונוטים להופיע בקפלי עור (אך לא רק בקפלי עור).  עם השנים, תסמיני המחלה משתנים - והיא מקבלת ביטויים שונים. המשותף לכל התסמינים: אודם, כביטוי לדלקת כרונית, יובש, קשקשת. לעתים עלולים להתפתח גם לזיהום משני. המטופלים הסובלים מאסתמה של העור מדווחים על תחושות עקצוץ וגרד קשות "בלתי נגמרות", המתעצמות בלילה; ועל השלכות מגוונות הנובעות מעצם קיום המחלה הכרונית, המאופיינת בהתלקחויות ותקופות של רגיעה. הסובלים מאסתמה של העור מדווחים על תחושות גרד קשות. צילום: thinkstock מהן ההשלכות של אסתמה של העור?כאשר המחלה מופיעה...
ללמוד עוד על טקרולימוס
טיפול במחלות ובנגעי עור-תמונה

אותה הגברת בשינוי אדרת - הרבה שמות, מעט פתרונות - גורמים,...

מאת: ד"ר יוסף...
19/06/2005
דלקת עור אטופית: גרד מתמשך-תמונה

מחלת העור, דלקת עור אטופית, מטרידה ציבור גדול של ילדים...

מאת: ד"ר אביקם...
02/03/2010
עיניים צורבות: אל תזניחו!-תמונה

צריבה בעיניים שאיננה חולפת מעצמה, היא תופעה שכיחה למדי...

מאת: ד"ר חבוט -...
22/11/2017
אסתמה של העור: מה חדש?-תמונה

אסתמה של העור (אטופיק דרמטיטיס) היא מחלה טורדנית ששכיחותה...

מאת: פרופ' הנדזל...
25/12/2017
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לטקרולימוס?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

טקרולימוס: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום, האם פלקווניל יפחית את הנשירה ? ימנע החרפה של הנשירה והנגעים המתקרחים על הקרקפת ? האם אלוקום נוזלי עוצר את ההתדרדרות ? הדבר הזה מפחיד ביותר. תודה

פלקווניל ואלוקום אמורים לעשות את הפעולות שתיארת. האם בפועל הם יעשו ועד כמה אפשר לדעת רק תוך כדי הטיפול

דר' באבאיב בוקר טוב. תודה רבה לתשובתך. בנוסף: -האם השיער הקיים פוגם בטיפול ? כלומר אולי עדיף להסיר לגלח את השיער וכך לטפל בכל נגע ? - האם אלוקום מספיק חזק כדי להילחם בנגעים ? האם יש תרופה אחרת ? מה היא ? זריקות ?

אין צורך לגלח שיער - טיפול מקומי ישפיע היטב על הנגעים גם ללא גילוח. אם האבחנה דיסקואיד לופוס כמו שכתבת בכותרת - קיימים טיפולים רבים. את כבר התחלת 2 טיפולים שנחשבים לטיפולי בחירה שאיתם מומלץ להתחיל (אלוקום , פלקווניל). יש טיפולים נוספים. שוקלים אותם כשהטיפול ההתחלתי לא עבד. בין הטיפולים הנוספים - תכשירים מקומיים לא סטרואידלים: משחת פרוטופיק. כדורים: רואקוטן - יעיל לנגעים עבים. ישנם עוד טיפולים רבים אך ללא עדות מבוססת מספיק במחקרים.

תודה רבה !!! לתשובתך

בנוסף, האם השיער בטלאים שנשר השיער, חוזר לצמוח ? אם כן, תוך כמה זמן ?

אם לא חלה הצטלקות - חוזר לצמוח . זמן משתנה בדרך כלל מספר חודשים

איך יודעים אם יש הצטלקות ?

הרופא שבודק מזהה הצטלקות על פי סימנים כמו עור נוקשה ומבריק , העדר מוחלט של זקיקי שיער באיזור המצולק ועוד.

דר' באבאיב, אני כלכך מודה לך שאתה משיב לשאלותי. תודה רבה !!! כל טוב לך אמן. האם אוכל בעתיד, כשההתלקחות תגווע, לעשות טיפולי אסטתיקה (בוטוקס, חומצה היאלרונית וכו')? מתיחת פנים (חיתוך בקרקפת) ? טיפולי לייזר ? תיקוני עפעפיים (חיתוך)? שוב, תודה ושבת שלום

אין מחקרים מסודרים שניסו לענות על שאלה זו . בכל מקרה בהחמרת לופוס לא מבצעים טיפולים שאינם הכרחיים. במצב בו אין החמרה/התקף פעיל - מנסיון אישי שלי ושל רופאים אחרים בתחום - לא היו בעיות מיוחדות בהזרקת בוטוקס וחומרי מילוי במטופלים עם לופוס מכל סוג. לגבי לייזר - התשובה מורכבת , יש סוגי לייזר שאינם מומלצים בגלל רגישות יתר לאור ונטיה לדלקת , דוגמא - IPL , גלי רדיו. יש סוגי לייזר שמותרים. בגלל המורכבות חשוב שרופא עור יחליט על הטיפול. בניתוחי מתיחת פנים עקרונית יכולה להיווצר בעיה בהחלמת הפצע הניתוחי - אבל כל מקרה לגופו, דנים על כל האפשרויות עם המנתח לפני שמחליטים.

אלוקום גורם לי הגברת הגרד והעקצוצים על הקרקפת. האם אוכל למרוח דרמובט 0.05% w/w במקום האלוקום ? יחד עם פלאקווניל...400 מג ליום שלקחתי גם קודם. אם לא, מה יכול לבוא במקום אלוקום ? שגם מגביר את האדמומיות...

לא ניתן לענות במסגרת הפורום , עלייך להיוועץ ברופא עור מטפל. צריך לבדוק אם את לא רגישה לסטרואידים

לפני שנה וקצת היתה לי פריחה בשתי כפות הידיים, זהה במראה (לזו העכשווית שעל הקרקפת). אותה דוגמא בדיוק. וגם מגרדת. לפי מרשם מרופא עור מרחתי דרמובט וזה עזר . אומנם נשארה רגישות, עקצוץ ותחושת "שורף" בכפות הידיים (או קר מאוד מאוד בכפות הידיים), אבל את הפריחה זה ריפא. לכן, לא נראה שאני רגישה לסטרואידים.

שאלה נוספת: הנחיית הרופא עור לשימוש באלוקום היתה 3 פעמים בשבוע למשך חודש. ב 10 הימים הראשונים של השימוש מרחתי כל יום פעם ביום מהסיבה שלא הייתי בטוחה שבכל סבב של מריחה אני מכסה את כל הנגעים...אחרי 10 ימים הרגיש לי שזה יותר מידי ... ומרחתי 3 פעמים בשבוע. עכשיו הסתיים חודש ושבוע מתחילת השימוש. האם אני צריכה להמשיך עם אלוקום ולהפחית הדרגתית עד הפסקת שימוש ? אם כן, באיזו תדירות להמשיך למרוח ? תודה מראש ושבת שלום

אפשר להמשיך פעמיים בשבוע עד שמסתיימת לך כמות התרופה שיש ברשותך , לאחר מכן תעשי בדיקת מעקב אצל רופא עור כדי לבדוק האם יש השפעה

האם מותר לצבוע שיער בתקופה הזו ? בצבעים שמוכרים בבתי המרקחת ? 6% חמצן. פלקווניל התחלתי מלפני כמעט חודשיים. ואלוקום מלפני חודש וחצי כמעט. לא רואה עדיין שיפור.... האם מותר צבע שיער

מותר לצבוע שיער

דר' באבאיב, אני מאחלת לך שנה טובה, גמר חתימה טובה טובה טובה ! לך, למשפחתך וליקיריך...באשר הם.

תודה רבה , מאחל גם לך שנה טובה ובריאות איתנה

יש לי 2 שאלות: - האם טיפול prp מתאים/יתאים למצב הנ"ל.? - האם , כשמדובר בנשים בגיל המעבר יכול להיות שהנשירה נגרמת מסיבות נוספות (בנוסף ללופוס), כמו לדוגמא Dht ?

- כמו כן , האם תוסף תזונה קולגן יתאים ? גם בהתחשב בלופוס

יש יחסית מעט דיווחים על יעילות PRP במצבך , אבל מדובר בטיפול חדש , לכן לא ניתן לומר חד משמעית , בכל מקרה אפשר לנסות. בגיל מעבר תורמים לאיבוד השיער גם הגורמים שציינת

לתוסף קולגן יכולה להיות השפעה מיטיבה מינימלית , אפשר להעריך יעילות אחרי נסיון של 3 חודשים

-איזו בדיקה צריך ל dht לאישה בגיל המעבר ?

אין כזה דבר

שלום רב,האם ניתן למרוח פרוטופיק 0.01 על הפנים לצורך טיפול בויטילגו? האם מורחים פעם או פעמיים ביום? (פנים ורגליים) תודה

מצוין. פעמיים ביום .. ומעקב רופא מטפל ..

שלום רב, אובחנתי לפני כשנתיים כסובל מפסוריאזיס באזורים האינטימיים. לאחר שטיפול בסטרואידים עזר רק לתקפות קצרות, נרשמה לי משחה בשם פרוטופיק שאותה אני מורח פעמיים בשבוע וכבר כמה חודשים אני נקי מהמחלה. לאחרונה רציתי לקנות עוד שפופרת של המשחה ונאמר לי בסופרפארם וגם במכבי פארם שלא משווקים יותר את התרופה. האם ידוע לך מה גרם להפסקת שיווק התרופה והאם יש למשחה הזאת תחליף? תודה מראש

התרופה קיימת, השווק יהיה על ידי חברת דקסל. ניתן להשתמש גם במשחת ELIDEL- שייך לאותה קבוצת תרופות.

שלום אני מושתל כליה 14 שנה. הל"ד שלי היה שנים בין הערכים 130,140 ל - 80,90 . בשבועות האחרונים הערכים השתנו מסיבה לא ברורה ועברו ל 160,170 ל - 40,50. אני מבין שזה נחשב לל"ד גבוה שדורש טיפול נוסף לנורבסק שאני לוקח קבוע. אודה אם אפשר לקבל הסבר על משמעות "המרחק" הרב שבין הערך הסיסטולי לדיאסטולי במדידת ל"ד , ובמקרה שלי מה הפרוש של ירידת הערך הדיאסטולי ל סביבות 40. תודה רבה

עם השנים ה- pulse pressure שמבטא את ה"מרחק" בין לחץ הדם הדיאסטולי לסיסטולי אכן גדל. זה נובע מקשיחות של העורקים שמתרחשת עם העליה בגיל, מה שמשפיע על זרימת הדם בעורקים המרכזיים. בדרך כלל השינוי הינו הדרגתי ולא חד. האמנם לפני מספר שבועות לחץ הדם הדיאסטולי היה 80 וכעת צנח ל- 40? או שה- 80 מבטא מדידות לפני זמן רב? אם מדובר בשינוי חד, תפנה להעררכה אצל הרופא המטפל. בנוגע לעליית לחץ הדם הסיסטולי - גורמים רבים יכולים לגרום לעליה. בין היתר צריכת נתרן עודפת (מטופלים עם אי ספיקת כליות רגישים לכך באופן מיוחד), ירידה בתפקוד הכליה המושתלת או הצרות בעורק הכליה, עליה ברמת ציקלוספורין/פרוגרף שאתה מקבל למניעת דחיה ועוד ועוד. הערכים הללו אכן דורשים טיפול אם כי יהיה קושי בטיפול מחשש להורדת הלחץ הדיאסטולי בצורה מוגזמת. כדאי שתפנה לנפרולוג המטפל להמשך בירור וטיפול.

פורומים בנושא טקרולימוס
פורום תרופות ורוקחות - תמיכה
פורום תמיכה הדדית ודיון על תרופות ועל מידע רפואי/תרופתי. הגולשים מוזמנים...
פורום תרומת תרופות לנזקקים - בשיתוף עם עמותת "חברים לרפואה"
במסגרת הפורום יוכלו הגולשים שזקוקים לתרופות להתייעץ כיצד להגיע לאלו שיכו...
פורום שיקום נשימתי
ד"ר דיצה גרוס תסביר לגולשים כיצד ניתן להקל על בעיות המשפיעות על קושי נשימתי