נקודת חן עם אדמומיות ולידה חצקון
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
הייתה לי נקודת חן מעל העורף ופתאום שמתי לב שיש לידה סוג של חצ'קון טאז שניהם התנפחו ונהיו אדומות וכשגירדתי זה נהיה אדום... אשמח לחוות דעת
שלום, יש צורך בבדיקה קלינית ודרמוסקופית לבדיקת שומות. לצורך הערכה של נגע פיגמנטרי, משתמשים בתבניות מורפולוגיות הכוללות גודל, צבע, שוליים, טופוגרפיה וסימטריה. כלל ה- ABCDE לזיהוי המלנומה הינו כלי חשוב: Asymmetry - A (אסימטריה). Border characteristics - B (מאפייני השוליים בגבולות). גבולות הנגע לא ברורים או סדירים Color - C (צבע). הנגע מורכב ממספר צבעים Diameter >6 mm D. קוטר הנגע הוא מעל 6 מ"מ Enlargement - E ( הגדלה ). קיים שינוי בגודל הנגע, או דימום מהנגע. כאשר נגע עורי עונה על קריטריונים אלו, חשוב לפנות לרופא עור או פלסטיקאי, לצורך אבחון וטיפול מתאימים. בנוסף לממצאים אלו יתכנו ממצאים נוספים, כגון: גרד, דמם, וכאב. בהצלחה!