דלקת בשלפוחית השתן

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

25/03/2020 | 13:44 | מאת: לילך

שלום, אני מרגישה לאחרונה תחושה של כאבים והתכווצות באזור שלפוחית השתן. אתמול עשיתי בדיקת שתן - תרבית + בדיקה שתן כללית. בבדיקת התרבית לא נמצא חיידק, ובבדיקה הרגילה הלויקוציטים היו 250. האם יכול להיות שיש לי דלקת ללא צמיחה של התרבית? אציין כי את כוסית השתן מסרתי לאחר חיטוי הידיים עם אלכוהול, ויתכן שאם קיימים חיידקים - פגעתי באמינותה. שאר התוצאות בבדיקת השתן תקינות לדעתי. רופאת המשפחה נתנה לי כדורי זינט, 250 מ"ג , 2 כדורים פעמיים ביום למשך חמישה ימים . אני בת 63, ה - קריאטנין - 0.70, וה - GFR מוערך 90.80 . תודה על כל אינפורמציה בעניין זה .

לקריאה נוספת והעמקה
25/03/2020 | 19:02 | מאת: לילך

רציתי גם לשאול, האם לויקוציטים בשתן ברמה הזאת, עלולים להצביע על סרטן בדרכי השתן? קראתי משהו בעניין כזה. לאחרונה כמה פעמים היו לי תוצאות דומות ( רק לויקוציטים). תודה

חיטוי ידים באלכוהול לא יכול לעקר את התרבית. אם התרבית לא נלקחה בעודך נוטלת טיפול אנטיביוטי (מה שיכול כן לעקר את התרבית) אז או שיש בעיה גניקולוגית שגורמת לתסמינים, או שיש מזהם שצריך תנאים מיוחדים על מנת לגדול. גידולים בדרכי השתן פעמים רבות (אך לא תמיד) יגרמו להמטוריה זאת אומרת נוכחות דם בשתן. אם התסמינים לא משתפרים מציעה ראשית בדיקת גניקולוג.

מנהלי פורום נפרולוגיה