דם בשתן לאחר ניתוח ובעת מאמץ קל

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

17/05/2019 | 10:54 | מאת: לאחר ניתוח

ד"ר סוטנדורף שלום רב , אני בן 61 , ולפני 3 חודשים עברתי ניתוח להסרת גידול קטן מאוד מכיס שלפוחית השתן .הגידול אמנם היה סרטני אבל בבחינת low grade Ta. לפני מספר ימים עברתי אף ציסטוסקופיה ראשונה לאחר הניתוח- בהתאם לפרוטוקול- ואין לעת עתה הישנות הגידול .גם בדיקת שתן לציטולוגיה יצאה תקינה .אבל ,שמתי לב כבר חודש לאחר הניתוח שבעת מאמץ קל במכון הכושר! (הליכה על הליכון) כעבור כחצי שעה אני חש צורך בהשתנה - וההשתנה הינה דמית .אין כאבים ,אולי מעט תחושת גירוי וזהו .הדבר נבדק על ידי ביסודיות ולא מתרחש כלל במשך היום אלא רק לאחר הליכה די מתונה על ההליכון במשך שעה .אני במשקל תקין בנוי טוב עושה ספורט לפני ואחרי הניתוח .מה עצתך לתחילת הבירור שהלא כנראה שישנה בעיה כלשהי בין הקשורה לניתוח בין חדשה ובכיוון אחר .תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

אם לסכם התפתחה אצלך תופעה חדשה שלא הייתה טרם לניתוח שהיא exercise induced macrohematuria (= המטוריה גלויה). ראשית המטוריה סביב התערבות בדרכי השתן היא תופעה ידועה ומוכרת בשבועות שאחרי הניתוח. על מנת לאפשר ריפוי ממליצים האורולוגים להימנע מפעילות גופנית (ספורט) כ 6 שבועות אחרי ההתערבות. סמיכות הופעת exercise induced hematuria לניתוח והחזרה היחסית מוקדמת לפעילות מרמזת אולי על קשר נסיבתי. אני ממליצה להיוועץ ראשית באורולוג שלך (אולי יש ממצא בציסטוסקופיה שמסביר המטוריה ואתה לא יודע לקרוא אותו נכון) , ולהפחית עצימות של פעילות גופנית. האורולוג בוודאי יפנה אותך להמשך ברור אם יחשוב שיש צורך .

18/05/2019 | 12:59 | מאת: NOT_FOUND

תודה ד"ר . אעשה כעצתך , אבל לא אני עיינתי בתוצאות הציסטוסקופיה .המנתח שניתח אותי לפני 3 חודשים עשה בעצמו את הציסטוסקופיה ואמר לי ב- live שהכל תקין ואין הישנות הגידול לעתה עתה .

מנהלי פורום נפרולוגיה