תפקודי כליות לאחר בדיקות שתן ודם

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

12/07/2018 | 21:29 | מאת: איתי דורון

בן 53 עם ל.ד וסוכרת 2 .בבדיקת שתן (לא איסוף),קריאטינין / אלבומין 107.57 טווח תקין עד 0.30, קריאטינין בדם 1.16 שזה תקין, לצערי הזנחתי את השמירה על אכילה נכונה וההמוגלובין המסוכרר 8.1. מה משמעות של בדיקת הקריאטינין אלבומין בשתן ,מה מידת הפגיעה בכליות (קריאטינין בדם תקין ..) והאם הפגיעה בכליות היא הפיכה ? כמובן אם אהיה מאוזן .. תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה
13/07/2018 | 18:58 | מאת: איתי דורון

תיקון .. לא 0.30 , אלא 30 . תודה

הפרשת אלבומין בשתן הינה לרוב הסימן הראשון לפגיעה בכליות על רקע סכרת. סכרת הינה המחלה השכיחה ביותר שגורמת לאי ספיקת כליות בעולם המערבי, עד כדי הגעה לדיאליזה. המניעה הינה חשובה ביותר שכן מרגע שיש פגיעה, קשה יותר למנוע את ההדרדרות. איזון הסכרת הינו מרכיב מרכזי בשמירה על תפקוד תקין של הכליות, ולכן ההקפדה על תזונה מותאמת כמו גם איזון תרופתי של ערכי הסוכר הינה קריטית. פרט לכך חשוב לשמור גם על לחצי דם מאוזנים, להמנע מעישון, לשמור על רמות כולסטרול תקינות ולבצע פעילות גופנית. במקרים מסוימים נעזרים גם בתרופות שונות להפחתת הפרשת החלבון. חשוב לזכור שהפגיעה בכליות היא רק אחד מהאיברים הנפגעים בסכרת, ואיזון הסוכר יעזור למנוע פגיעה גם באיברים נוספים. איזון סכרת בשלב מוקדם מציל חיים ואין להקל בכך ראש!

16/07/2018 | 00:24 | מאת: איתי רונן

ובכל זאת, מה רמת הפגיעה העכשווית ? והאם זה הפיך ?

כפי שאמרתי יש פגיעה. לא יכולה לכמת אותה אך ככל שהפרשת האלבומין בשתן עולה זה מעיד על פגיעה חמורה יותר. כרגע זה רק מעט מעל לערך הנורמה. הפגיעה יכולה להיות הפיכה כמו שאמרתי.

מנהלי פורום נפרולוגיה