תוסף סידן והסתיידות עורקים
דיון מתוך פורום גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בת 76. צפיפות העצם ירודה בירך ובאמה > T= -3.5. במקביל לטיפול הורמונלי של מדבקות 50 מ"ג אוורל פעמיים בשבוע, כהשלמה לצריכת כ-700 מ"ג סידן במזון, אני לוקחת סידן 3 פעמים ביום - כל פעם 200 מ"ג' סידן ציטרט + 100 מ"ג מגנזיום, וכן 2000 יב"ל ויטמין D. טיפול קצר באקטונל הופסק בגלל תופעות לוואי קשות בוושט ובקיבה. בדיקת DPD שתן = 6.00 בטווח התקין. לאחרונה בבדיקת CT יש עדות להסתיידות בינונית בעורק ALD. זה לא מכבר, התפרסמו מחקרים על קשר בין תוספי סידן להסתיידות עורקים ? > האמנם ? - האם עלי להפסיק או לדלל את צריכת תוספי הסידן. אני מודאגת ! תודה מראש על תשובתך.
אסתי שלום ותודה על שאלתך. כדאי שתפני ליעוץ והערכה פרטנית לגבי מצבך. עקרונית- איני משוכנע שמסקנות המחקרים לגבי הסידן תקפות לגבייך. בברכה דר' זלוצובר