אביאנה או כדורים לדלקת מפרקים
דיון מתוך פורום גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום דוקטור. אני בת 54 ולקחתי אביאנה במשך 8 שנים (בעיקר להקלה על גלי חום). מאחר וההמלצה הכללית היא לא לקחת כדור זה לאורך שנים רבות, הפסקתי לקחתו לפני 10 ימים. מספר ימים לאחר מכן התחילו לי כאבי מפרקים בכפות ידיים ובכף יד שמאל יש גם הקרנה לזרוע כמעט עד לכתף. יש גם רגישות רבה לקור בידיים והכאב מתעצם בקור. אני תוהה האם יש קשר בין הפסקת לקיחת הכדור לבין זה. והשאלה השניה היא, מה פחות מזיק, לקחת כדורים נגד דלקת מפרקים (בהנחה שיש לי דלקת מפרקים) או לחזור ולקחת אביאנה, עדור שגם שומר מפני הידללות העצם וגם מוריד גלי חום וגם מונע דלקת מפרקים.
שיר שלום ותודה על שאלתך. סביר להניח שאם התסמין הופיע מיידית בהפסקת התרופה, החזרת טיפול הורמונלי (זה או אחר) עשוי בהחלט להקל עלייך ובטווח רחוק ככל הנראה בטוח משמעותית יותר מ״נוגדי דלקת״ בברכה דר׳ זלוצובר