הפרעות במערכת העיכול בטרום גיל המעבר

דיון מתוך פורום  גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי

06/08/2017 | 10:05 | מאת: טלי

שלום, אני בת 46, מחזור של 24 יום בד"כ אבל סדיר, לא סובלת עדיין בכלל מתסמינים של גיל המעבר כמו גלי חום, הזעות לילה או נדודי שינה. בחצי השנה האחרונה אני סובלת מיציאות רכות, צורך ללכת לשירותים לעיתים תכופות ולפעמים אף משלשולים בימים שלפני הווסת, לפעמים אפילו שבוע לפני, וכן בימים שלפני הביוץ. דווקא כשמגיע הדימום הווסתי הרציני (לא הכתמות), הקיבה נרגעת וגם הכאבים שהיו לי ב-3 ימי ההכתמות שלפני המחזור פוסקים. האם בעיות העיכול קשורות לשינויים הורמונליים, ואם כן, מהי הדרך הכי יעילה ובטוחה לטפל בהן? תודה!

לקריאה נוספת והעמקה

טלי שלום ותודה על שאלתך. אין קשר מובהק בין בעיות עיכול לשינויים הורמונליים ומכאן שאין גם המלצה טיפולית ברורה. יתכנו מספר אופציות אך מדובר בעיקר בניסוי וטעיה., בלית ברירה. כדאי לשלול קודם סיבות אחרות לתלונותייך. ברכה דר' זלוצובר

07/08/2017 | 10:22 | מאת: טלי

תודה על התשובה. סבלתי בעבר מטפילים בקיבה ומשלשולים לאורך כל החודש, בלי קשר לשלב מסויים של המחזור החודשי, וקיבלתי טיפול נאטורופתי כולל, אבל בינתיים נפטרתי מהטפילים, הבדיקות יצאו תקינות לגמרי, והשלשולים התכופים פסקו. כאמור אני סובלת מרגישות בקיבה רק בימים שלפני הווסת ולפני הביוץ. האם היית ממליץ לי לקחת בימים הרגישים תוסף מגנזיום, שאמור להקל על התכווצויות ברחם ואולי גם למנוע את הבלגאן במערכת העיכול?

מנהל פורום גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי