התייעצות לגבי תרופת קפרה ותופעות לוואי אפשריות

דיון מתוך פורום  אפילפסיה בילדים

02/09/2019 | 12:20 | מאת: סימה

שלום, בני בן 8 וחצי. מזה מספר חודשים נצפים אצלו אפיזודות של"טיקים" בעיניים והזזת ראש, ללא איבוד הכרה ולמעשה מבלי שבני בכלל מודע להתרחשותם. נערכה בדיקת MRI - לא נמצאו בה ממצאים חריגים. במספר בדיקות EEG - ללא חסך שינה, נרשמו גלים אפילפטיים מוקדיים וכלליים. הנוירולוג המליץ על תרופת קפרה במינון נמוך, ללא שילוב עם תרופות אחרות. אני חוששת מאד מתופעות לוואי ובעיקר מתגובות התנהגויות שכן גם כך קיימים אצל בני שינויים במצבי רוח, ועצבנות לעיתים תכופות. אנו תומכים אותו בטיפול רגשי בשל כך. אשמח לדעתך בענין תופעות אפשריות וסוג התרופה. תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב שאלת המפתח היא האם יש לבן שלך אפילפסיה. ל 3 מכל 100 איש יש הפרעה ב eeg ואין ולא תיהיה לו אפילפסיה בברכה ד"ר אלי הימן

ראי תשובה

08/09/2019 | 19:58 | מאת: סימה

האבחנה ניתנה בגין טיקים בעיניים ׁׁׁ(הטיית אישונים מעלה/הצידה, ללא ניתוקים וללא מודעות) ורישום לא תקין של פעילות מוקדית בשלוש בדיקות EEG שונות. כיצד ניתן לדעת בוודאות?? הנוירולוג סבר בתחילה שמדובר בטיקים מוטוריים אבל לאחר ביצוע שלוש הבדיקות (MRI יצא תקין לגמרי) אמר שלדעתו מדובר בחקיינים של טיקים ולכן כן ממליץ על נתינת תרופה. מה דעתך? תודה רבה

08/09/2019 | 20:02 | מאת: סימה

כיצד ניתן להמשיך ולברר על מנת לבצע אבחנה מבדלת? אני מבינה שהרציונל של הנוירולוג, במקרה שלנו, הוא לתת תרופה ולבדוק אם אכן הטיקים נעלמים ואם יש השפעה בבדיקת ה EEG הבאה. האם יש דרכים אחרות להמשיך הבירור מבלי לתת התרופה?

מנהל פורום אפילפסיה בילדים