,ביקורת רופא ראיות לאחר שנה

דיון מתוך פורום  מחלות ריאה

18/06/2019 | 11:01 | מאת: דימה

שלום,ברצוני לשמוע דעתך,בבקשה. ברקע copd דרגה 1 לטענתו של הרופא אני בן 44 מעשן לשעבר .בביקור בוצע בדיקת נשימה+ספירומטריה התוצאות הן:fvc 115%, Fev1 94%,היחס בינהם שווה 67%.אין שינוי לעומת בדיקה לפני שנה.התלונות שלי הם קשי נשימה קלים שמוגברים בישיבה וגם אחרי אוכל בקשי נשימה בישיבה חזקים עד כדאי כך שאני בקושי מצליח לנהוג .הרופא המליץ לעשות אקו לב(כאשר לא ברור האם במאמץ או לא) אמר לא משנה וגם המליץ לבדוק את הנושא של vocal core dysfunction אצל אאג.השאלות שלי הןן: 1.כל כמה זמן צריך לעשות אקו לב כי מלפני ,4 חודשים אקו+ארגומטריה+מיפוי לב תקנים וגם מאמץ לב ראיה משולב בגדר הנורמה מלפני חודש. 2.האם צריך לעשות תפקודי ראיות מורחבים לאחר שנה? בדיקת דיפוזיה וכולי לפני 10חודשים היה תקין(דיפוזיה). מטופל ברילבר 92/22 שלא עושה הטבה בכלל.יש קשי נשימה ו לחץ בחזה בצד שמאל.ct מלפני חצי שנה הדגים שינויים ברונכיאקטטים קלים וקישורית 0.4ממ נאמר לי לעשות סיטי בעוד שנה לבדוק.תודה מראש. על חוות דעת שלך בנושא.

לקריאה נוספת והעמקה
19/06/2019 | 12:36 | מאת: דימה

בנוסף לכך רציתי לציין שמשקל שלי תקין גובה173 משקל 74בנוסף לכל הצרות יש בקע קטן בפופיק שקיימת כבר 3שנים בערך זה לא כואב ולא כאב אבל זה לא יזיק טוב את הבטן כי יש נפיחות.האם יכול להיות מצב שמשהו בפנים לוחץ על הסרעפת וזה עושה קשי נשימה כי במצב עמידה זה יתר כל ובהליכה רגילה ומהירה. הרופא אומר שכל התלונות שלי הן לא קשורות לראיה ושאני לא אמור להרגיש קשי נשימה בכלל כי מדד חסימה הוא מזערי מאוד.סיטורציה תקינה 96-98 במנוחה וגם במאמץ.

שלום, באמת תפקודי הריאות שלך טובים. בדרך כלל לא עושים אקו לב כל 3 חודשים אלא אם כן יש משהו השתנה לפי הערכת הרופא. לרוב אקו במנוחה זו הבדיקה הרגילה. אולי אפשר להשתמש בארובנט לפי צורך.

25/06/2019 | 08:22 | מאת: דימה

שלום.תודה על התשומת לב.לא התיחסות לשני דברים נוספים:המלצת רופא לבדוק vocal core dysfunction,וגם קשי נשימה מוגברים בישיבה ובזמן ואחרי אוכל האם ברע בבטן יכולה לגרום לכך?תודה מראש על מענה.

מנהל פורום מחלות ריאה