קשר אפשרי בין בעיה בסוגרי הלסת לסחרחורות

דיון מתוך פורום  טיפול אורתודנטי

25/06/2006 | 10:11 | מאת: שואלת33

בת 33, מזה מס' שנים סובלת מהתקפים חוזרים של סחרחורות (מעין תחושת שיוט) שנמשכים מס' שבועות/חודשים. עד היום עשיתי כמעט כל בדיקה אפשרית (א.א.ג, CT, בדיקות נוירולוגיות, בדיקות דם...) ולא נמצא שום ממצא חד משמעי. כמו כן טופלתי במגוון שיטות (תרופות לסחרחורת, פיזיותרפיה ייחודית לבעיה, דיקור סיני, טיפול נוגד חרדה ועוד...) אך הבעיה צצה וחוזרת שוב. באחד הפורומים השכנים מצאתי דיון סביב האפשרות שייתכן קשר לבעיה בלסת. אכן יש לי בעיה מתמשכת של שחיקת הסחוס ויישור הסוגרים. האם יש בסיס לטענה זו? היכן ניתן לבדוק זאת והאם ניתן לטיפול? אודה על כל התייחסות !

לקריאה נוספת והעמקה
29/06/2006 | 23:59 | מאת: ד"ר דרור איזנבוד

שלום לך ותודה על פנייתך לפורום, את מתארת בעיה המוכרת כ- TMJ Disfunction , TMD זוהי בעיה תפקודית של פרקי הלסתות. הבעיה יכולה להיות ממקור שרירי - כלומר בעיה של מתח שרירים מוגבר עקב הידוק חריקת שיניים וכד' או ממקור סיגרי כלומר הפרעה במגעים בין השיניים שגורמים לבעיות בתפקוד המפרקים. בכל מקרה הסימפטומים דומים לאלה שתארת: כאבי ראש, סחרחורות, לחץ בעיניים ובאוזניים, צילצולים באוזניים וכיו"ב. אני ממליץ לך לפנות לאחד המרכזים הרפואיים בהם ישנה מרפאה לפרקי הלסתות. בברכה, ד"ר דרור איזנבוד מנהל היחידה לאורתודונטיה הקריה הרפואית רמב"ם

27/10/2008 | 13:43 | מאת: סיגל

היי, מה שלומך. רציתי לדעת אם התופעה של הסחרחורות עדיין קיימת אצלך. לי יש את אותה בעייה והייתי שמחה לדבר עם מישהו שעובר את מה שאני עוברת. אין לי בעייה בלסת. אבל יש לי בעייה של סחרחורות חוזרות כבר שלוש שנים ואין לי מושג מדוע.

מנהל פורום טיפול אורתודנטי