הקצעת שורשים בעקבות דלקת חניכיים

דיון מתוך פורום  השתלת שיניים ומחלות חניכיים

11/03/2023 | 18:56 | מאת: נועה

שלום, הייתי אצל פריודונט בעקבות דלקת חניכיים הוא אמר שעליי לעשות הקצעת שורשים ושאחרי הטיפול השיניים והחניכיים לא יראו אותו דבר היות והחניכיים מצטמצות ויווצר מצב שהחניכיים והשיניים יהיו שחורות או שהצבע שלהם יהיה כהה יותר, ניסיתי להבין איך בדיוק זה יראה לאחר ההקצעה ולא הצלחתי. יש לי שיניים יפות הנראות והאסטטיקה של השיניים חשובה לי, להבנתי ממנו אפשר אחר כך לעשות ציפוי. האם יש אופציה אחרת לפתרון הדלקת ? האם בוודאות יהיה מראה אחר לשיניים לאחר התהליך? אציין שכאשר עבר על השיניים ציין מספרים, אני מניחה שאלו גודל הכיסים או הדלקת ובחלק הקידמי הרוב היה בין 2 ל 4 היה מיקום אחד של 5 ורק בחלק האחורי היו מספרים גבוהים יותר, האם אין אפשרות לניקוי שיננית עמוק ועיקבי שיפתור את הבעיה?

היי, לא רוצה להתחייב למקרה הפרטי שלך, אבל אולי קצת הלכת רחוק מדי בפחדים. לאחר טיפול חניכיים עמוק - ״הקצעת שורשים״, במיוחד כאשר יש דלקת רבה בחניכיים, צפוי לקבל מידה מסויימת של התכווצות של הרקמה, בסדרי גודל שונים בהתאם למידת הדלקת. זה עלול להביא לחשיפת שורשים ושיניים ארוכות יותר אבל כאשר הטיפול מתבצע בצורה זהירה ומקצועית לרוב מדובר בשינוי מינימאלי. חשוב ליידע ולהזהיר מטופל מההשלכות הפוטנציאליות של הטיפול אבל כאמור לרוב התוצאה שמתקבלת טובה ואין צורך לחשוש ולהימנע מהטיפול הנ״ל.

18/03/2023 | 00:31 | מאת: נועה

היי תודה רבה על התשובה, כן נלחצתי מכך שהרופא אמר שהשיניים חד משמעית לא יראו אותו דבר אחרי הטיפול וציין מראה שחור או אפור בגלל התכווצות החניכיים. ולכן בכל זאת אשמח לדעת האם יש אופציה אחרת, האם אין אפשרות לפתור דלקת באמצעות אנטיביוטיקה? תודה מראש

אנטיביוטיקה לבדה אינה רלוונטית, טיפול מסוג ניקוי עמוק הוא טיפול בסיסי ויעיל שנותן תוצאות טובות. אל חשש. בהצלחה.

20/03/2023 | 22:25 | מאת: נועה

תודה רבה

מנהל פורום השתלת שיניים ומחלות חניכיים