שתלים דנטלים

דיון מתוך פורום  השתלת שיניים ומחלות חניכיים

27/10/2021 | 08:48 | מאת: דניאל

האם רופא צריך להגיד מראש למטופל איזה סוג של שתל יותקן בפיו? האם זה נכון שחשוב יותר הידיים של הרופא המשתיל, מאשר סוג השתל ? היכן ניתן למצוא מידע אמין אודות סוגי השתלים הקיימים היום ובהם מרבית רופאי השיניים משתמשים ?

ישנם מספר גורמים שמשפיעים על הצלחת וקליטת השתל, מידת המיומנות והנסיון של הרופא הוא בהחלט גורם משמעותי, ולכן תמיד כדאי לבחור ברופא שעוסק באופן בלעדי בהתקנת שתלים ולא ״מתפזר״ על כל תחומי רפואת השיניים. מן הסתם יש לו נסיון רב יותר. לגבי סוג השתל - בהחלט צריך ליידע את המטופל ועל המטופל לדעת איזה שתל מתקינים בפיו. ישנם סוגים רבים וחברות רבות. רובן - מעולות..אבל כדאי לדעת האם אתה נוסע על סובארו או מרצדס.. מידע על שתלים וסוגיהם - יש לרוב ברשת..

28/10/2021 | 13:20 | מאת: דניאל

האם תוכל באדיבותך הרבה לפרט את ההבדל בין "סובארו" ל"מרצדס" ... ממה נובעים ההבדלים בין סוגי השתלים ?

שאלה מורכבת ומעט פילוסופית.. ראשית, חשוב לוודא שהשתלים בהם נעשה שימוש הם של חברה מוכרת, ויש להם את האישורים הנדרשים מחברות שתלים, של ה fda האמריקאי, ce אירופאי ורשיון אמ״ר של משרד הבריאות הישראלי. לאחר שעוברים את המשוכה הזאת, אז.. כמו בכל תחום יש עניין של מיתוג. ישנם שתלים של ״מותגים״ בינלאומיים של חברות מאד ותיקות בשוק השתלים העולמי, למשל חברות כמו שטראומן השוויצרית, נובל ביוקר השוודית במקור וזימר האמריקאית. יש עוד..ויש בכל מדינה חברות שתלים ״גנריים״, בכל מדינה יש חברות גנריות שהתחילו בהעתקת שתלים מחברות מקוריות, אבל חלקן בהחלט התפתחו והפכו ליצרניות שתלים מובילות בינלאומיות ועצמאיות, למשל חברת מיס וחברת אלפה ביו הישראליות. לכל חברה יש פטנטים בעיצוב המרחבי של השתל ובעיבוד הפנים של השטח. לרוב החברות המקומיות בכל מדינה מציעות מוצרים בעלות נמוכה יותר, בהיותן בבסיס חברות גנריות, ואל המוצרים שלהם התייחסתי כ ״סובארו״ = מוצר טוב, אמין, אבל סובראו..(אני נוסע בסובארו..:)), ויש שתלים של חברות על, ״פרימיום״, שמציעות שתלים עם פטנטים כאלה ואחרים, בעלות משמעותית יותר גבוהה, ואליהם התייחסתי כ״מרצדס״..להגיד ששניהם נוסעות מעולה ונותנות שירות לבעליהן..וההחלטה על איזה שתל לבחור תלויה בשיקולי הרופא והמטופל..בהצלחה..

מנהל פורום השתלת שיניים ומחלות חניכיים