מומחיות ומיומנות רופא

דיון מתוך פורום  השתלת שיניים ומחלות חניכיים

11/02/2021 | 07:03 | מאת: דנית

למיטב הבנתי, ע"פ חוק כל רופא רשאי לבצע הרמת סינוס פתוחה , אולם עדיף שיבצע זאת פריודנט או כירוג פה ולסת. האם כחלק מטיפול מקיף, לבחור במומחה לשיקום הפה, מוערך ומנוסה זו דרך טובה ?

בדומה לרפואה כללית, גם ברפואת שיניים קיימות התמחויות בתחומי טיפול מסוימים. ברור שרופא שמבצע סוג מסויים של טיפולים, המיומנות שלו בביצועם ונגזר מכך מידת ההצלחה שלהם, גדלה. שתי ההתמחויות שבהן עובר הרופא הכשרה פורמאלית בפרוצדורה הנל הן מומחיות ברפואת חניכיים וכירורגיה פה ולסת ולכן סביר שרופאי שיניים בעלי מומחיות בתחומים אלו יהיו בעלי נסיון והכשרה טובים יותר. מומחה בשיקום הפה מומחיותו היא בתחום שיקום הפה - גשרים, כתרים וכיו״צב...בהצלחה.

12/02/2021 | 11:00 | מאת: דנית

האם לדעתך מימנות ונסיון הם בהכרח קורלציה ישירה לתחום ההכשרה? האם לא ייתכן שמומחה לשיקום פה יהיה עשיר בנסיון גם בתחום של הרמת סינוס, הגם שזה לא תחום לימודיו ? ואולי אפילו יותר בשל הידיעה איך עדיף שיהיה אחר כך בשיקום עצמו ?

בהחלט ישנם רופאי שיניים כלליים ללא תואר ״מומחה״, כולל רופאי שיניים בעלי מומחיות ב״שקום הפה״ שהם בעלי נסיון רב בפעולות כירורגיות ויודעים לבצע אותם ברמה גבוהה ובהצלחה גדולה. עדיין, רופאי השיניים שבאים מתחום המומחיות בפריודונטיה ופה ולסת, הם אלו שעברו הכשרה פורמאלית בתחום. אני חושב שפשוט צריך לא להתבייש ולשאול את הרופא שלך מה הנסיון שלו בביצוע הפרוצדורות המדוברות..משום שלמטופל הממוצע אין באמת יכולת לשפוט את הנסיון והיכולות של הרופא, צריך פשוט לשאול ולהתרשם..בהצלחה!!

מנהל פורום השתלת שיניים ומחלות חניכיים