שאלה בנושא שלשולים כרוניים ויומיומיים
דיון מתוך פורום שלשולים ובעיות בעיכול
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום אורלי, מדי בוקר אני מתעוררת עם בטן מאוד נפוחה ומיד רצה לשירותים ומשלשלת ברמות שאני צריכה להוריד מים כמה פעמים אחרת האסלה פשוט מתמלאת (אני יודעת, זה ממש מוזר. הייתי אומרת שאלה כמויות של סוס). לפי השאריות נראה שהצואה מורכבת מהרבה מאוד עלים. זה די צפוי, שכן אני אוכלת הרבה פירות וירקות. בהמשך היום יש לי עוד כמה יציאות אבל לא בסדר גודל כזה. ברור לי שזה די לא נורמלי אבל רציתי לדעת אם זה מסוכן או לא בריא.
תמר שלום, שלשול כלשעצמו אינו מסוכן, בהנחה שלא מדובר בכמויות גדולות שעשויות לגרום לאיבוד נוזלים ואלקטרוליטים. יחד עם זאת, העניין הוא לא השלשול עצמו אלא שיש לשלול קיומה של בעיה אחרת. לשם כך עליך לפנות תחילה לבירור רפואי אצל רופא המשפחה או גסטרואנטרולוג. בברכה, אורלי מנירב דיאטנית קלינית וגסטרו www.orlydiet.co.il
בהנחה שאין באמת בעיה בריאותית כדאי לנסות לשלב אורז לבן במה שאת אוכלת. עם ירקות או עם אורז מלא. לי זה עבד מצוין. היו לי שילשולים כרוניים כמה פעמים כל בוקר ואחרי שבוע וחצי של מעט אורז לבן הם נעלמו לחלוטין אפילו שהפסקתי עם האורז הלבן כבר כמה שנים. זה ידוע שזה מדביק וממצק מעיים רפויות מדי. והפוך, למי שיש עצירות לא כדאי בכלל אורז לבן