סוכרת והיפרפילטרציה כלייתית

דיון מתוך פורום  אנדוקרינולוגיה מבוגרים וסוכרת

28/10/2018 | 01:55 | מאת: לרה

שלום רב. טופלתי זמן רב בסטרואידים שגרמו לרמות סוכר גבוהות בדם. כיום ללא הסטרואידים אני במצב של טרום סוכרת והיפרפילטרציה כלייתית. לא נוטלת כעת תרופות. יש לי כמה שאלות: 1. האם ניתן לנסות לשלב יחד עם הטיפול הקונבנציונלי (שכרגע לא קיים כזה) צמחי מרפא? האם זה עלול לגרום איזשהו נזק לכליות או לרמות הסוכר? האם יש משהו או צמח מסויים שצריך להזהר ממנו? או לחילופין מטיב עם המצב? 2. האם היפרפילרציה כלייתית היא מצב הפיך? האם רמות סוכר של 130 אחרי ארוחה עלולה להחמיר את ההיפרפילטרציה ולהביא לאי ספיקת כליות התחלתית? האם ברמות סוכר כמו הנ"ל על בסיס קבוע אחרי ארוחה נהוג לטפל?

לקריאה נוספת והעמקה

לרה שלום את רוב הצמחים ניתן לשלב אבל כל מקרה לגופו וחשוב להתייעץ עם רוקח שמבין בצמחים לגבי הכליות, יש גורמים רבים להיפרפילטרציה ואולי כדאי להתייעץ עם נפרולוג

28/10/2018 | 11:52 | מאת: לרה

קודם כל, תודה רבה ד"ר על התשובה המפורטת. למה הכוונה ברוקח? האם כל מטפל סיני נחשב לכזה? איך יודעים אם אותו מטפל סיני מבין בזה?.. האם יש לך המלצה למישהו שאת יודעת שהוא טוב? האם נראה לך סביר ששנה של סוכרת (בערכים גבוהים של סוכר בדם אחרי ארוחות שמגיעים גם ל300-400) עלולים לגרום להיפרפילטרציה?

רוקח אינו מטפל סיני. יכולה לנסות לברר דרך פורום רוקחות או לחפש את ד"ר רונית מינקוב

מנהל פורום אנדוקרינולוגיה מבוגרים וסוכרת