שכמות מרחפות/מכונפות

דיון מתוך פורום  טיפול פיזיותרפי

30/11/2020 | 01:08 | מאת: אני

שלום, אני סובלת משכמות מכונפות/מרחפות כבר תקופה ארוכה, הייתי אצל מספר אורטופדים שלא איבחנו את הבעיה שלא ידעתי את שמה אז, ועד שגיליתי על הגדרתה ואל מי אצטרך לפנות בכדי לטפל בה (נוירולוג וכנראה טיפול פיזיותרפי) מצב השכמות החמיר והקורונה התפרצה כך שאני חוששת מלטפל בבעיה בימים אלו. דאגתי לצלם תמונות וסירטונים של השכמות, וההחמרה מאוד בולטת לעין. השכמות עוד יותר יצאו ממקומן ותופסות הרבה יותר מקום בגב (נראות גדולות ורחבות יותר), ובנוסף לכך המרחק ביניהן התרחב. רציתי לשאול האם השכמות יכולות לחזור למקום האידיאלי שלהן גם לאחר ההחמרה? כלומר, אוכל להחזיר את השכמות למקומן לחלוטין, או שבגלל החמרת המצב התוצאות יהיו שונות כי נוצר נזק שלא ניתן להחזירו במאת האחוזים? האם השכמות יוכלו להגיע למיקום הנכון לאחר טיפול כמו אם לא הייתה הבעיה מלכתחילה? אני חוששת שאם אטפל בהן עכשיו לעולם לא אצליח להחזיר את השכמות למצבן לפני כמה שנים (כמו בתמונות), שהמצב עוד לא היה כה חמור, והשכמות שלי ישארו גדולות אך בלי בליטה ולא קטנות ושטוחות כמו פעם. אשמח לתשובה, תודה :)

לקריאה נוספת והעמקה

שלום א. אני לא רואה את הקובץ שהעלית . נברר מול התמיכה. בינתיים אני ממליץ שתפני לפיזיותרפיסט כדי לקבל הדרכה לתרגילים לייצוב השכמות וחגורת הכתפיים. על פי רוב ניתן לשפר את היציבות של השכמות באמצעות התרגול ואמצעים נוספים כגון חבישות דביקות (טייפינג). יחד עם זאת את מתארת תופעה שנמשכת תקופה ממושכת ויש לבדוק את מקור הבעיה ולפנות לנויורולוג במקביל לפיזיותרפיה.

01/12/2020 | 00:05 | מאת: אני

היי, אני יודעת ששכמות מרחפות נוצרות מפגיעה בעצב של שריר המסור הקידמי או הטרפז וכתוצאה מכך מחליש אותם, והטיפול לרוב הוא באמצעות פיזיותרפיה שמתמקדת בחיזוק שרירי השכמה. אם אלך אל נוירולוג ככל הנראה אבצע בדיקת e.m.g לבדיקת אותם העצבים והם ימצאו כפגומים, ואצטרך לטפל בבעיה כך (כמובן תלוי בחומרת המצב, אך לרוב הטיפול הוא פיזיותרפי). תוכל לומר לי אם חגורת כתפיים היא הכרחית ואם צריך פיזיותרפיסט שמתמחה בדבר כלשהו או כל פיזיותרפיסט? תודה :)

01/12/2020 | 22:22 | מאת: אני

רק עכשיו שמתי לב שהתבלבלתי, חשבתי שהתכוונת לחגורת גב שאצטרך ללבוש ולא לאנטומיית הכתפיים כי קראתי על האפשרות הזו. אגש לנוירולוג מהקופה וכנראה אקבל הפנייה לבדיקת e.m.g שאעשה בבית-החולים, ומשם לטיפול פיזותרפי פרטי. האם כל פיזיותרפיסט יכול לעזור במקרה זה או צריך פיזיותרפיסט עם התמחות/התמקצעות כלשהי? תודה!

מנהל פורום טיפול פיזיותרפי