גוש באשך - האם מדובר בגידול ממאיר?

דיון מתוך פורום  אורולוגיה אונקולוגית

22/08/2017 | 21:37 | מאת: אור

שלום, לפני כשנה וחצי בעקבות תלונה שלי על כאבים, אובחן אצלי באשך (באמצעות בדיקת אולטרסאונד) ממצא בגודל 5 מ״מ. בדיקת המרקרים היתה תקינה ונכנסתי לשגרת מעקבים צפופה בכדי לעקוב אחרי שינויים. מאז ועד היום ללא שינוי באולטרסאונד וללא שינוי בבדיקות הדם, הורדתי למעקב אחת לחצי שנה. המלצת הרופא שלי היא להמשיך במעקב מאחר ולפי דבריו גידול אשך הוא אגרסיבי והיה צפוי שנראה גדילה משמעותית בזמן שחלף. לאחרונה מרגיש כאבי גב תחתון קלים, דקירות בחזה ותחושת מחנק. שאלותיי: האם אתה מסכים עם האבחנה והאם לא נכון לנתח? האם התסמינים שאני מתאר יכולים להיות קשורים לנושא..?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום אור, המקרה שלך מתאר התלבטות קלינית שאנחנו נפגשים בה מדי פעם. נכון, סרטן אשכים היא מחלה שמתקדמת יחסית במהירות, מה שתומך דווקא בהחלטה לנתח כמה שיותר מהר. מצד שני אנחנו יודעים גם שיש יותר סיכוי שגידול שהוא קטן מס"מ אחד הוא שפיר. לכן, ההיגיון במעקב עם US ולראות אם יש דינמיקה בגודל של הממצא. מה שאנחנו לא יודעים זה עד מתי צריך להמשיך. כלומר, מתי זה בטוח להגיד על הממצא שבטוח שהוא לא סרטני. היות והוא לא גדל במשך שנה וחצי, אפשר להגיד שקרוב לוודאי לא מדובר בממצא סרטני. לגבי התחושות שאתה מתאר, קרוב לוודאי שהן נובעות מסיבות אחרות, אבל לא צריך להקל בהן ראש, לכן אני ממליץ שתיגש לרופא שלך ותיבדק, ואם יש צורך, תעבור גם בדיקות הדמיה מתאימות.

24/08/2017 | 20:11 | מאת: אור

תודה רבה על התשובה המפורטת. ביקרתי אצל קרדיולוג בגלל התסמינים שתיארתי, הכל תקין. נותר רק לשער שמדובר על סטרס / חרדה. לגבי הממצא באשך, אני תקווה שאכן מדובר בממצא שפיר ושאמשיך בשגרת מעקבים שיראו שאין שינוי. שוב תודה

מנהל פורום אורולוגיה אונקולוגית