אנדוסקופיה ניתוחית באגן הכליה

דיון מתוך פורום  אורולוגיה אונקולוגית

10/06/2017 | 17:33 | מאת: רוני

אני בת 74, ב 2.6 עברתי אנדוסקופיה בניסיון להוציא גידול באגן הכליה, כדי להימנע מכריתת הכליה, האגן והשופכן. הניסיון לא צלח, ועליי לעבור ניתוח רדיקלי. מאז האנדוסקופיה יש נפיחות גדולה בבטן עם כאבים. רופא אחד הסביר שכאבים כאלה ובטן נפוחה סבירים אחרי הליך כזה, משום שבסופו נעשית שטיפה בלחץ וייתכן שדלפו מים מהשטיפה. מצד שני, בא. סאונד שנעשה חמישה ימים אחרי נמצא "נוזל עכור סביב הכליה מתאים לדימום". בכל מקרה הרופאים לא מייחסים חשיבות רבה לממצאים ולכאבים. ההנחיה כרגע להגיע למרפאה האורולוגית בסוף החודש, לקבל תשובות של הפתולוגיה (למרות שגם בא. סאונד וגם ב C.T. ראו כבר שהגידול ממאיר), ולקבוע תור לניתוח. מאז הניתוח אני מקבלת 400 מ"ג אופלוקסצין ביום, בעלון המצורף קראתי שהתרופה עלולה לגרום לכאבי בטן. השאלה האם דימום כזה אמור להיספג, ותוך כמה זמן? האם זו אכן הסיבה לכאבים והבטן הנפוחה? בתודה, רוני.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רוני. דימום שהפסיק אמור להיספג. לפעמים זה לוקח עד כמה שבועות. אני לא יכול לדעת אם זו הסיבה לכאבים בלי לבדוק אותך בעצמי. אם הכאבים ממשיכים עלייך לפנות שוב לרופא המטפל כדי לשקול הדמיה נוספת.

לקריאה נוספת והעמקה
13/06/2017 | 21:27 | מאת: רוני

הביופסיה שנלקחה בעת האנדוסקופיה העידה על גידול law grade באגן הכליה.הוצע לי שאחרי הוצאת כל הגידול יש טיפול נסיוני שאושר כבר ע"י ה fda שהוא החדרת סוג של כימו באמצעות אנדוסקופיה מדי 3 חדשים במקום כריתת כל הכליה והשופכן.האם ידוע לך על כך ומה הן תופעות הלוואי של טיפול כזה? בתודה רוני.

לקריאה נוספת והעמקה

אבל את כותבת שניסיון הכריתה לא צלח, ואת מועמדת לכריתת הכליה. כלומר, את לא הולכת לעבור את הטיפול בשטיפות של כימותרפיה לתוך הכליה...

לקריאה נוספת והעמקה
15/06/2017 | 12:52 | מאת: רוני

מצטערת שלא התנסחתי כראוי.הכוונה היא בתחילה לבצע עוד פעם או פעמיים אנדוסקופיה ע"מ להוציא את כל הגידול כולו ורק אחר כך לבצע את תהליך השטיפות.האם ידוע לך על התהליך הזה ,מה הן תופעות הלוואי הכרוכות בו. שוב תודה רוני

לקריאה נוספת והעמקה

עכשיו הבנתי. קודם כל אני מעודד לשאול את כל השאלות לגבי תופעות הלוואי ולקבל תשובות מהרופא המטפל. תופעות הלוואי מתחלקות לכאלה שעלולות להיגרם מהשטיפה עצמה וכאלה שעלולות להיגרם מדרך ההכנסה של נוזל השטיפה. כשאנחנו מדברים על השטיפה עצמה, זה תלוי בסוג החומר שמכניסים. את מתארת כמותרפיה, אז אני אניח שאת מדברת על מיטומיצין C. החומר עצמו בשטיפה למערכת השתן הוא עם מעט מאוד תופעות לוואי מפני שהוא לא אמור להיספג למחזור הדם. כמובן שאני יוצא מתוך הנחה שהחומר ניתן בלחץ נמוך. מהבחינה הזאת תופעת הלוואי המשמעותית היחידה עלולה להיות אלרגיה לחומר. מבחינת תופעות לוואי שנגרמות מדרך המתן, זה תלוי אם התוכנית היא לתת את החומר דרך צנתר שופכני או דרך נפרוסטום. צנתר שופכני מכניסים ע"י ציסטוסקופיה לשלפוחית והעלאת הצנתר לשופכן. כאן תופעות הלוואי התיאורטיות הן פגיעה בשלפוחית או בשופכן, כשבידיים מיומנות אלה תופעות לוואי נדירות יחסית. אם מדובר בהכנסת החומר ע"י נפרוסטום לכליה, הרי שמדובר בדיקור הכליה וכאן תופעות הלוואי עלולות להיות דימום מהכליה או דליפת שתן מהכליה. כיוון שמדובר בפעולה פולשנית, צריך לזכור שתמיד קיים סיכון לזיהום בדרכי השתן, ובדרך כלל נותנים אנטיביוטיקה מניעתית לפני הפעולה כדי להקטין את הסיכון הזה, ובודקים שאין חיידק בשתן ע"י תרבית שתן.

לקריאה נוספת והעמקה

מנהל פורום אורולוגיה אונקולוגית