תוצאות אולטראוסנד בלוטת התריס -פארתירואיד ממצא סולידי

דיון מתוך פורום  גידולי בלוטת המגן (תירואיד) ויותרת המגן (פרתירואיד)

15/10/2017 | 17:49 | מאת: שיר

בת 42- בעלת תת פעילות בלוטת התריס מגיל 25 מטופלת באלטרוקסין- מאוזנת . באולטראסונד בלוטת התריס התקבלה התוצאה הנ"ל מאחורי אונה שמאלית של התירואיד הודגם נודל תת הדי א ווסקולרי בקוטר 9 מ"מ יש לציין סידן בדם באותו תאריך של הבדיקת אולטראוסנד הוא 9.3 כמו שהיה תמיד. בסיכום היה כתוב- ממצא סולידי חשוד לבלוטת פראתירואיד מוגדלת משמאל - ללא שינוי מבדיקת אולטראסאונד בלוטת התריס שהתקיימה לפני שנתיים וחצי 2015-יש לציין שבבדיקה מ2015 לא הזכירו את הממצא הסולידי כלל. אשמח להבין האם מדובר בממצא שדורש המשך בירור ? מה הוא המשך הבירור? או שדורש מעקב בלבד?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, הייתי מבצע שני דברים. האחד חוזר על רמת קלציום ורמת PTH בדם. כן איסוף שתן לקלציום. השני הייתי מבצע US נוסף במקום איכותי ביותר לקבוע מה בדיוק רואים שם. ניתן לבצע במרפאתינו באסותא שם מבוצע ע"י שני רופאי רנטגן מובילים בארץ. בברכה, ד'ר אבי חפץ, א.א.ג. מנהל היחידה לכירורגיה ואונקולוגיה של ראש צוואר באסותא א.ר.ם.- המרכז לרפואת א.א.ג. וניתוחי ראש צוואר באסותא-http://www.aram-ent.co.il 03-7645464

16/10/2017 | 13:54 | מאת: שיר

האם יש בדיקה כמו למשל mri?מיפוי? ct? כדי לאמת את התוצאות של האולטראוסנד? במידה וכל הבדיקות של הסידן בשתן וויטמין די וPTH תקינות. האם עושים ביופסיה? או נתון למעקב ?

מנהל פורום גידולי בלוטת המגן (תירואיד) ויותרת המגן (פרתירואיד)