מצמוצי עיניים מרובים- בן שנתיים ו9ח'

דיון מתוך פורום  נוירולוגיית ילדים

13/04/2023 | 12:44 | מאת: עדי

שלום, מה יכולה להיות הסיבה שילד בריא ומפותח לגילו ב"ה מתחיל פתאום למצמץ המון בעיניים? בהתחלה היה נראה לי שהתופעה מתרחשת כאשר הוא עייף, אך ביומיים האחרונים הוא ממצמץ כמעט כל היום. מלבד זאת לא רואה תסמין חריג אחר. אני מאד דואגת כיוון שכששאלתי כדרך אגב את רופא הילדים בעניין, הוא אמר לי " את אומרת לי דברים לא טובים". אציין כי יש לילד פחדים- שואל כל הזמן אם "האריה יבוא" וגם רעשים חזקים כגון רעמים לעיתים מפחידים אותו. בני מדבר ברמה שהיא מעבר לגילו, תקשורתי מאד וחברותי ב"ה. שואלת שוב- מה עשויה להיות הסיבה למצמוצים? האם זה מדאיג ומחייב בירור? זה ילד רביעי שלי ומעולם לא נתקלתי בתופעה כזו. תודה רבה.

עדי שלום, מצמוצים בילד בן 2.9 שנים יכולים להיגרם ע"י גירוי בעיניים, הפרעת ראייה, טיקים או פרכוסים. אני בטוחה שפנית לרופא הילדים, במיוחד אחרי שאמר לך שאולי מדובר ב"דברים לא טובים". בברכה

18/04/2023 | 12:22 | מאת: עדי

הי ד"ר, בהמשך לתשובתך- כמובן שפניתי לרופא הילדים. בדק את הילד נוירולוגית- במפ. לדבריו, כעת לא עושים דבר ולעקוב במידה וחלילה מופיע תסמין חדש / חריג. בנוסף, בדיקת רופאת עיניים- תקינה. אני מבקשת לשאול- האם התופעה יכולה להפסיק כפי שהתחילה? במידה וכן- האם זה יכול להימשך אפילו מס' חודשים? אודה לתשובתך. המון תודה.

מנהל פורום נוירולוגיית ילדים