בדיקת EEG לא תקינה 4 חודשים אחרי דלקת קרום המוח חיידקית בן שנה ו5

דיון מתוך פורום  נוירולוגיית ילדים

07/07/2022 | 11:28 | מאת: מור

היי, לבן שלי היה דלקת קרום המוח חיידקית לפני 4 חודשים.. היינו מאושפזים כשבועיים בוולפסון ובמהלך האשפוז עבר "פרכוס פוקלי" שלאחריו ביצענו MRI והתגלו אוטמים במוח בתרשים EEG הייתה מעט פעילות אפילפטיפורמית. מאז, הוא מטופל בקפרה ולא חווינו פרכוסים. מבחינה התנהגותית הוא חזר לעצמו לגמרי חוץ מזה שלאחרונה סובל מירידה בשמיעה בגלל נוזלים באוזניים (השבלול תקין). לאחר כמה חודשים ביצענו בדיקת EEG ולהלן התוצאות: G זה אינו תקין בשל פעילות אפילפטיפורמית פרונטאלית שמאלית ופריאטלית ימנית בלתי תלויה קורלציה קלינית: EEG זה מתאים לסף נמוך לפרכוס ממקור פרונטאלי שמאלי ופריאטלי ימני ע"ר הפרעה קורטיקלית מוקדית, לקורלציה הדמיתית. נשמח לדעת מה זה אומר? האם זה אומר שיש לו אפילפסיה? האם הטיפול התרופתי ישאר "קפרה"? מה אפשר לעשות כדי לעזור לו? יש לנו תור רק ביום ראשון ואנחנו מאוד לחוציפ.

מור שלום, לאור תשובת ה-EEG והאוטמים במוח אכן נראה שיש לבנך אפילפסיה. את כל שאר השאלות אתם כמובן צריכים להפנות לנוירולוגית שמטפלת בו. יום ראשון זה עוד יומיים. בברכה

11/07/2022 | 10:31 | מאת: מור

היי, היינו אצל הנוירולוגית והיא אמרה שלא בהכרח מדובר באפילפסיה אמרה שבEEG לא ראו פרכוסים קליניים או חשמליים והגיוני שלאור הדלקת והאוטמים הEEG לא יצא תקין והפעילות לא תקינה בשלמותה (פעילות זיז לא תכופה נראתה באזור פריאטלי ימני (P4 (ובאופן בלתי תלוי ונדיר באזור פרונטלי שמאלי (F3(בשינה. גירוי אור: בוצע בתדרים 30,15,9,3,1 הרץ, ללא השראת פעילות אפילפטיפורמית אבנורמלית נישום יתר: לא בוצע איקטלי: לא נראו פרכוסים קליניים או חשמליים.) היא המליצה לנו להמשיך עם הקפרה ולא לעשות שום דבר נוסף רק בהחמרה. מה דעתך?

מנהל פורום נוירולוגיית ילדים