תוצאות eeg לילד בן 9

דיון מתוך פורום  נוירולוגיית ילדים

30/12/2020 | 06:39 | מאת: אסנת

שלום. בני בריא בדר'כ. איבד הכרה לראשונה. זה קרה לפתע אחרי שרקד שעה בחוץ בחוג המחול שלו והרגיש מצוין, בארוע שלא נשמע כעילפון וזו וגאלי ( לא היתי איתו היה עם אחותו הגדולה ) מאחר ולקח לו כשעתיים לחזור לעצמו ( עייפות רבה,לא דבר כשעה) ולא זוכר שראה שחור או חש שהולך ליפול...אקג ואקו לב יצאו מצוין. הופננו לeeg בשינה עם חסך שינה ללא תרופת שינה. להלן הפענוח. אשמח לדעתך ,תודה.

30/12/2020 | 15:11 | מאת: אסנת

למקרה והקובץ לא נפתח מצאפת את הטקסט הרלבנטי. תודה שוב! בeeg בערנות נרשמה םעילות רקע אחורית 10 לשניה,סמטרית,מגיבה לפתיחת עינים.בטא קדמית סמטרית. לסרוגין נרשמו גלים בתדר 4-6 לשניה על פני האזור הטמפורלי מימין. ללא שינוי בגרוי אור או נישום יתר. בשינה- נרשמו שלבים 1-2 עם פעילות תטא ודלטא דיפוזית ,גלי v לרוב סמטרים אך לסרוגין עם אמפליטודה גבוהה יותר משמאל,כמו כן נרשמו כישורי שינה סמטרים וסנכרונים. לסיכום- תרשים ערנות ושינה. איטיות טמפורלית ימנית קלה בלתי קבועה. ללא עדות לפעילות אפילפטיפורמית חד משמעית.

אסנת שלום, האא"ג לא חד משמעי: יש איטיות קלה באזור ימני של המוח, אך פעילות כזו לא בהכרח מעידה על מקור אפילפטי. חסר מידע רב על האירוע עצמו, על אירועים בעבר, ועל הרקע הבריאותי והמשפחתי של בנך. יש לברר יותר לעומק על הנושאים האלה (עם בנך, איתכם ועם אחותו), וכן לשקול עם קרדיולוג ילדים אם צריך בדיקות נוספות כגון הולטר. יתכן שיש צורך לחזור על האא"ג. בברכה

31/12/2020 | 17:09 | מאת: אסנת

תודה רבה על תשובתך. קרדיולוג הילדים לא המליץ על הולטר מבחינתו הנושא לא לבבי. בני בריא מלבד אסטמה בעונות מעבר ובאמת סימן השאלה הכי גדול זה מה בדיוק קרה שם כי לא היינו שם בעצמנו. .. הינו היום אצל נוירולוג ששאל אותו האם אי פעם לפני השינה למשל חד שהלשון שלו 'קפואה' שרוצה לקרא להורים אבל לא מצליח להזיז אותה. ענה לו שלא. הוא יעבור על הדיסק עצמו של הבדיקה( פשוט היצה צקלה טכניל כשהיינו אצלו) אולם לטענתו כנראה שאין משהו רציני...לא העלה בפני מה האפשרויות האחרות למצבים בהם יש איטיות קלה כפי שנצפתה....בברכת תודה שוב ,אסנת.

מנהל פורום נוירולוגיית ילדים