תינוק - קשר עין גיל 5 חודשים

דיון מתוך פורום  נוירולוגיית ילדים

09/08/2017 | 19:17 | מאת: נטלי

שלום, רציתי לשאול אם זה תקין לגיל: תינוק בן 5 חודשים. כשקוראים לו, הוא שומע, מחייך, אך מתחיל להסתכל לצד, נמנע להסתכל עליי, כאילו מתבייש. ורק אחרי כמה רגעים שאני קוראת לו מסתכל. עכשיו כעבור חודשיים זה לא עבר. לכן רציתי לדעת אם זה היה משהו אופייני לגיל או השפעה של איזשהו אירוע, שחלפה. תודה רבה.

09/08/2017 | 19:32 | מאת: נטלי

סליחה, שגיאה. הכוונה שעכשיו עבר. אני שואלת כי זה מזכיר לי סיטואציה של אבא שלי כשהיה לו אירוע מוחי וביקשתי להסתכל עליי ולא יכל. בכלל בני בחודשים הראשונים הזכיר לי אותו בתנועות... באיטיות בתנועות. יכול להיות בגלל שכתינוק ישן הרבה. כיום זה עבר לגמרי והכל תקין. לכן מעניין אותי אם זה משהו שהיה קשור לגיל או משהו שיכול להיות קשור לאירוע מסוים, שצריך לחזור בקרוב (הכוונה לחיסון).

נטלי שלום, לא ברור לי מה בדיוק את מתארת, ולכן אינני יכולה לקבוע אם מדובר בשלב התפתחותי תקין לגיל. בכל מקרה, התופעה לא מדאיגה מאחר והיא חלפה. מאד לא סביר שהסיטואציה שתיארת קשורה לאירוע מסוים. לכן אין מניעה לתת חיסוני שגרה. אם את לא בטוחה אם תנועה או התנהגות מסוימות הן תקינות לגיל או לא, חשוב שתצלמי ותתייעצי עם רופא הילדים או עם צוות טיפת חלב. בברכה

מנהל פורום נוירולוגיית ילדים