קפיצת ראש מואצת אצל תינוק

דיון מתוך פורום  נוירולוגיית ילדים

27/06/2017 | 13:25 | מאת: מאיה

שלום ד"ר הלוי, בני בן 1.2 לפני כ3 חודשים הופנה לאולטרסאונד ראש בעקבות מדידה חריגה של היקף הראש. יצא תקין. אתמול במהלך בדיקה שגרתית האחות ציינה שיש קפיצה נוספת (זאת במקביל לקפיצת גדילה במשקל וגובה אבל הקפיצה בהיקף הראש היתה חדה ביחס לשאר המדדים) הילד מפותח מאד, טונוס שרירים גבוה מאז ומתמיד. אנחנו נלך לבדיקת נוירולוג ורופא עינים. אך אשמח לדעת האם יש מקום לדאגה? האם תיתכן מבנה גולגולת מסויימת? אני מרגישה את העצמות בולטות מעל האוזניים. המרפסים סגורים.

28/06/2017 | 10:56 | מאת: מאיה

ברצוני לעדכן שבדיקת עיניים תקינה. לפי הרופא לא ניתן לבדוק בגיל הזה לחץ תוך עיני ללא הרדמה ואינו רואה צורך. איזו בדיקה צפויה לנו אצל הנוירולוג? אילו פרמטרים יבדקו?

מאיה שלום, למעשה לא נתת לי שום מידע: מדידה חריגה" ו"קפיצה נוספת" הם חסרי משמעות כי חסר המידע לגבי כל הרשום בהמשך תשובתי. צריך לדעת מה היקף הראש בלידה, לשרטט עקומת היקפי ראש מהלידה ועד עכשיו, ולמדוד את היקף הראש שלכם, ההורים. הנוירולוג ישאל בפירוט על ההיריון והלידה, על ההיסטוריה הרפואית שלו ושל המשפחה המורחבת, ועל סימפטומים שונים, שאם קיימים- עלולים להעיד על בעיה. בנוסף, הנוירולוג יעשה לבנך הערכה התפתחותית ובדיקה גופנית ונוירולוגית. רופא העיניים לא צריך בהכרח לבדוק לחץ תוך-עיני. בדיקת קרקעית העין שוללת לחץ תוך-גולגלתי, לא תוך-עיני. בברכה

מנהל פורום נוירולוגיית ילדים