היקף ראש גדול והתפתחות מוטורית

דיון מתוך פורום  נוירולוגיית ילדים

18/06/2017 | 21:36 | מאת: טל

שלום רב, בן 6 חודשים. במעקב נוירולוגי עקב שבירת אחוזונים של היקף ראש. סונר מוח תקין. בביקור האחרון היקף הראש ירד לאחוזון 95 (היה אחוזון 98 בגיל 3 חודשים). 1. הנוירולוגית ביקשה שנחזור לביקורת בעוד 3 חודשים. ולא הבנתי מדוע (הסונר מוח היה תקין, היתה ירידה מסוימת באחוזים והבדיקה התפתחותית תקינה). 2. בימים האחרונים אני שמה לב שכאשר הוא שוכב על הבטן ומיישר מרפקים הראש שלו מתנדנד באופן בולט, כאילו הראש כבד לו... יכול להיות? האם זה יכול להאט את ההתפתחות מוטורית שלו? תודה מראש!

לקריאה נוספת והעמקה

טל שלום, 1) אני מניחה שהנוירולוגית בקשה שתחזרו למעקב בעוד 3 חודשים כדי לראות שהיקף הראש נשאר באחוזון 95-98 ולא עלה לאחוזון גבוה יותר. במיוחד אם היקפי הראש ההורים, נמוכים משמעותית מאחוזון 95%. בבדיקת המעקב הנוירולוגית בוודאי תבדוק את הילד מבחינה נוירולוגית והתפתחותית. 2) אם הראש מתנדנד בצורה חריגה - צלמו סירטון של התנועות, ופנו בהקדם לרופא הילדים שלכם עם הסירטון כדי לקבוע במה מדובר. בברכה

21/06/2017 | 07:14 | מאת: טל

תודה רבה על התשובות המפורטות! הראש מתנדנד כמו (סליחה על התיאור...) הכלבלב ששמים במכונית על הדשבורד. זה קורה רק כשהוא שוכב על הבטן ומנסה להתרומם גבוה (מיישר מרפקים) נראה כאילו כבד לו ושהוא לא מצליח לייצב את הראש. אראה כמובן לרופאת הילדים אך האם זה מוכר לך תנועה כזו? תודה!

צריך לראות את הילד, רצוי כשזה קורה. יש לשלול מספר בעיות, וחשוב שתפנו לרופא הילדים שלכם בהקדם. בברכה

מנהל פורום נוירולוגיית ילדים