פחד לא מובן

דיון מתוך פורום  זוגיות חברה ותעסוקה

27/06/2011 | 23:24 | מאת: הילה

שלום, שמי הילה, אני כמעט בת 20, חיילת. די מודאגת מהמצב. אז ככה: מצד אחד אני מאוד בוגרת אבל בכל מה שקשור ליחסים\קשרים עם בנים יש לי בעיה. אני מודעת לזה שאני חסרת ביטחון עם בנים לא יודעת למה,אבל אני מאוד ביישנית וכתוצאה מכך לא מצליחה להציג את עצמי(בכל מני סיטואציות שונות) כפי שאני באמת. מצד שני באופן כללי בחברה רגילה אני עם ביטחון עצמי בסדר גמור, אפילו בולטת לחיוב מצחיקה, רוב האנשים אוהבים להיות בחברתי. אבל כשזה מגיע לבנים אני לא מצליחה להיות מי שאני (עם ביטחון!)אני אתן דוגמא-נאמר שאנחנו יושבות רק בנות צוחקות נהנות סיטואציה עם אווירה טובה אני מצחיקה את כולם מלאת ביטחון, פתאום מצטרף גבר אני באותה שניה מאבדת את כל הביטחון שלי והופכת להיות שקטה.. מופנמת.. לא זורמת כל כך. משהו נוסף-לפעמים אני נתקלת במצבים שאני רואה בחור בגיל שלי אפילו ואני כאילו "נרתעת" מהדמות הזו.. הוא יכול להיות הכי מושך שיש. אבל אני כאילו נרתעת מעצם זה שהוא ממש גבר, איש. קשה לי להסביר את זה. מה הסיבה לכך שזה קורה לי? בגלל על המצב הזה בעצם אני בגיל כזה ולא היה לי חבר אף פעם.אני לא ממהרת לשום מקום אני יודעת שכל החיים עוד לפניי ויהיה בסדר. אבל הייתי רוצה מאוד להכיר מישהו . איך אני יכולה לעשות את זה, איך אני יכולה להתחיל לפתח קשר עם מישהו שנראה מוצא חן בעיני? מאוד הייתי רוצה לדעת מה הסיבה למצב הזה. חשוב לי להוסיף(אולי יש לזה השלכות) שהיחסים שלי עם אבא שלי לא "משהו" מאז שאני בת 14 בערך. אם לא ניסחתי משהו בצורה מובנת אשמח לחדד את שאלותיי. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

הרבה מצבים בילדות קשורים לרמת ביטחון עצמי; לא כדאי לחפור עמוק לפני שמנסים כמה דרכים: 1. השתתפות במפגשים חברתיים שאינם מורכבים ממי שאת מכירה היטב. נניח חוג בית פוליטי, או סדנה לאומנויות או קורס הכנה לשוטטות בעולם. משהו כדוגמת מה שתמצאי במדור 'עניין' ב'עכבר העיר'. יש כאלו שחוששים מביקורת (הזכרת את אבא שלך בגיל ההתבגרות...) והתחברות לקהל שאינו מכיר אותך ושאין לך סיבה להרתע ממנו יכול להקל עליך. 2. הכרויות עם בנים במצב שיש לך יותר זמן הכנה ויכולת השפעה על המתרחש ועל קצב המעבר מדברים כלליים לנושאים אישייים ואינטימיים. תרחיש שמתפתח לרוב באתרי הכרות: חילופי מייל, טלפון/נים ואח"כ מפגש. גם בנות רוצות 'שליטה במצב'. בנות, יותר מבנים, צריכות 'התפתחות בהדרגה'. 3. לצאת מהקופסה: יתכן ובנים הם לא מה שאת ממש רוצה, כך שהחסם בתת-מודע בעצם עוזר ולא מפריע. תבחני עם עצמך: אולי בנות? 4. אם וכאשר כל הנ"ל לא סייע - השתתפות בסדנה למיגור 'חרדה חברתית'. כל טוב, ד"ר יוסי אברהם

04/07/2011 | 17:18 | מאת: עומרי

שלום לך דוקרטור יקר, יש לי רק דבר אחד לומר על תגובתך הלא מקצועית בעליל! זה שאתה הומו לא אומר שאתה צריך לבלבל אנשים כדי להוסיף אותם לקהילה שלך! זה פשוט לא יאומן! פונה אלייך בחורה עם שאלה לגיטימית שלה נראית לא כ''כ לגיטימית. במקום לענות לה בתשובה פשוטה שעיקרה- שהכל בסדר,זה יעבור ואת רק לא מספיק מפותחת עדיין. אתה ממליץ לה לנסות את המין השני? לאן הדרדרנו? איכס גועל נפש! זה לא טבעי . הילה יקרה את בסדר גמור!! הכל אצלך בסדר! רק עניין של זמן עד שתמצאי את הבחור המתאים:) בהצלחה!

מנהלי פורום זוגיות חברה ותעסוקה