אמבוולנטי
דיון מתוך פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
כשאומרים [על אדם ש] הוא אמבוולנטי. האם הכוונה זה מגיע ממקום אובססיבי? האם זה מראה על בעיה נפשית? אודה לך אם תסבירי לי אם יש קשר ביניהם?
שלום לך, בדרך כלל לא מתכוונים לומר שהאדם עצמו הוא אמביוולנטי, משום שאין מושג כזה. ניתן לומר שלאדם יש דיעה אמביוולנטית לגבי נושא מסויים. הכוונה היא, שלגבי נושא זה, יש לאדם מחשבות בשני כיוונים שונים, והוא מתלבט באיזה כיוון לבחור, או איזה כיוון נכון יותר. אין שום קשר לבעיה נפשית, ניתן לתת דוגמאות רבות מחיי היום יום בהם האדם חש אמביוולנטיות לגבי נושאים מסוימים. למשל- התלבטות לגבי דיעות פוליטיות: האם לבחור בשמאל או בימין (כאשר אין לו דיעה פוליטית ברורה).