מחשבות כפייתיות
דיון מתוך פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
היי, בהמשך לשיחתנו לגבי המחשבות הטורדניות בנושא הדת והפחד מהעונש, עדיין מנקרת לי המחשבה שאני נושאת משא כבד על כתפי ואיך אוכל לדעת שה' סלח לי על המחשבות האלו שגורמות לי סבל רב?
היי רעות, כמובן שאי אפשר להוכיח או להפריך את הטענה שאלוהים סלח לך, מאחר שלא ניתן לבדוק זאת איתו... הדרך היחידה לפתור את הנושא היא לקבל את אי הוודאות, שקיימת בנושאים רבים בחיינו ובייחוד בכל הקשור ב- OCD. OCD היא "מחלת הספק", שכן לסובלים ממנו תמיד יש ספק אם מחשבותיהם נכונות או לא, ולרוב מדובר בדברים שאי אפשר להוכיח חד משמעית (גם לגבי דברים שאפשר להוכיח, הסובלים אינם מאמינים לאורך זמן להוכחות!). בברכה, שרון לויט, MSc פסיכותרפיסטית קוגניטיבית- התנהגותית קליניקה: טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים אביגיל 8, חיפה www.cbthaifa.com
כל מחשבה כפייתית נראית אמיתית. רק במידה ויש דרך למחוק את המחשבה ממש לזמן מסויים ולראות שכלום לא קורה. אז מקבלים כח לניתוק ממחשבות אובססיביות כי המחשבות זה מנגנון הגנה מאי הואדאות. לכן. תנסי רספרידון...מינון מינימלי לתקופה קצרה..ותראי שהמחדבות נעלמות. הראש מתנקה ואז תדעי שזה לא אמיתי.