קריש דם בטחור חיצוני

דיון מתוך פורום  טחורים

31/07/2019 | 00:45 | מאת: חדש

שלום פרופסור. אני אישה בהריון - שבוע 26. היום יצא לי טחור עם קריש דם לפי אבחנת מומחה (פעם ראשונה שלי)-והוא גורם לי לכאב ואי נוחות רבה. האם מומלץ לנקז אותו על מנת להקל מיידית או שעדיף לחכות וקריש הדם יעלם מעצמו? האם מחכים שהוא יתפוצץ לבד? לא ברור לי מהן הסיבות לבחירה בטיפול או בהמתנה... אודה על תשובתך.

לקריאה נוספת והעמקה

א. אני ד"ר ולא פרופסור :) ב. ההחלטה על ניקוז תלויה בממצאי הבדיקה הגופנית. אם יש שם קריש דם בלחץ - מנקזים. אם זה שטף דם שהוא יחסית רך - מטפלים שמרנית. לעין המנוסה קל מאד להחליט במה מדובר ואיך לטפל...

31/07/2019 | 10:01 | מאת: חדש

תודה רבה על התגובה הזריזה. הרופא השאיר את ההחלטה אצלי - אמר שזה יעבור תוך שבוע אם לא אעשה כלום ושהוא יכול לנקז אם אני רוצה רק שהוא אמר שזה יהיה לא נעים ומלווה בדימום רב של כמה שעות. מטון הדיבור שלו התרשמתי שלכאורה לא כדאי לנקז אבל זה לא מה שאמר. עכשיו מאוד לא נוח לי ואם ניקוז יכול להקל יחסית מהר על התהליך הייתי רוצה לעשות זאת, רק שלא הצלחתי להבין האם ולמה כדאי להמנע מניקוז...?

לאחר ניקוז קריש ישנה הפרשה דמית מעטה במשך יום-יומיים. לרוב יש הקלה מיידית בכאב. רק צריך להיות בטוחים שאכן מדובר במצב המתאים לניקוז קריש.

מנהל פורום טחורים