טחורים ופוליפ בכיס מרה

דיון מתוך פורום  טחורים

22/01/2018 | 12:09 | מאת: אוריאל

היי, בן 21 2 שאלות בעקבות כאבי בטן לפני שנה ביצעתי אולטראסאונד והתגלה מספר פוליפ בכיס מרה עד גודל של 7 מילימטר הומלץ לי מעקב בלבד לפני 4 חודשים עשיתי בדיקה נוספת שוב פוליפים- הפעם 5 מילימטר האם זה יכול להיות שפוליפים קטנים עם הזמן? או שפשוט לא גדלים? והאם יש דרך להשפיע עליהם, והאם זה יכול להפוך לסרטני בגודל הזה? בנוסף התגלה אצלי טחורים קלים בעקבות דימום מפי הטבעת, האם יש קשר בין השניים? ומה כדאי לעשות בנוגע לטחורים מדממים בלבד? הרופא המליץ על תוסף תזונה של סיבים בלבד ושינוי תפריט למרובה סיבים תודה :)

לקריאה נוספת והעמקה

א. אין קשר בין טחורים לפוליפים בכיס המרה. ב. כאשר יש פוליפ/ים בכיס המרה יש צורך במעקב כדי לעקוב אחר הגודל. כאשר פוליפ מגיע לגודל של 1 ס"מ זוהי הוראה לכריתת כיס המרה. בדיקת המעקב היא באולטרא סאונד. הבדל של 1-2 מ"מ הוא בטווח השגיאה של הבדיקה. כלומר: הפוליפ שנמדד אצלך הוא ללא שינוי משמעותי בגודל. המדידה תלויה בבודק, בלחץ אותו מפעילים על המתמר בזמן הבדיקה, בזוית המתמר ועוד.

23/01/2018 | 11:02 | מאת: שאלה הוספת

ב1 סנטימטר זה כבר סיכון רציני למצב ממאיר? ובגודל הנוכחי של 5 מילימטר יש סיכון גבוה לממאירות? והאם ישמצב שלא תתבצע גדילה נוספת, אן שזה חייב לגדול זה פשוט עניין של זמן ואני צריך לרדוף אחרי זה כול חצי שנה? אני לגמרי בפאניקה

איננו יודעים איך מתנהגים פוליפים בכיס המרה. מתוך נסיון הוחלט שכאשר פוליפ מגיע ל1 ס"מ ממלץ לכרות את כיס המרה כדי לא להגיע לאפשרות של ממאירות. אין שום סיבה להיות בפניקה!! הרוב המכריע של פוליפים אינם גדלים ואין בהם שום! סיכון. פשוט תעקוב, בתחילה אחת ל6 חד ואם אין שינוי ניתן להעלות את המרווח לאחת לשנה.

מנהל פורום טחורים