סימנים שליליים למחלת סכיזופרניה משך זמן

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

24/09/2017 | 09:20 | מאת: דנה

שלום אני יוצאת עם אדם המאובחן כלוקה בסכיזופרניה פראנואידית. התקף ראשון היה לפני 20 שנה ובו אושפז מרצון , שוקם וחזר לתפקוד רגיל לחלוטין בשנת 2014 הפסיק תרופות התקף שני ללא אישפוז שוקם וחזר לתפקוד רגיל. שוב הפסיק תרופות חזרו הלוזיות שמיעתיות כיום מטופל באביפליי 20 מ"ג , ציפרלקס 15 מ"ג ללא סימנים פסיכוטיים אך אומר שסובל מדכאון, פחד חברתי (סימנים שליליים). מעולם לא היה אלים וללא ניסיונות אובדניים. לדבריו וברור עם משפחתו בעבר היה אותו הדבר ואז חזר לתפקוד רגיל לחלוטין. יש לציין כי הולך לפסיכיאטרית כל 3 שבועות ומטפל בעצמו טיפול מלא!!! 1. שאלתי האם במקרה זה צפויה שוב חזרה לתפקוד רגיל או שמא הסימנים השלייליים יכולים להמשך ללא החלמה... כי לפי מה שהבנתי הם בד"כ עוברים וחוזרים בהתקפים... 2. מה הסכנה כאשר חולה לא אלים האם יכול להיות אלים פתאום.. אודה לתשובתך

לקריאה נוספת והעמקה
24/09/2017 | 09:23 | מאת: דנה

ברצוני לציין כי אנו מכירים שנים רבות . כיום למרות הסימנים השליליים הוא מייצר קשרים חברתיים , יוצא מהבית,מתקלח מנהל שיחות אך יש לו " נפילות מתח" וקושי רבופעם ביום יומיים שומע קול והוא יודע שזה לא מציאותי. בעבר כאשר היה בסדר ניהל מערכות יחסים משמעותיות ועבד בצורה מסודרת.

1. סימנים שליליים הם לדוגמא אפטיה, ירידה קוגניטיבית, ירידה בתפקוד התעסוקתי והחברתי. דיכאון וחרדה וגם שמיעת קולות הם לא סימנים שליליים, הם סימנים חיוביים שאומרים שכנראה המצב הפסיכוטי לא חלף לחלוטין, חשוב להמשיך בטיפול גם תרופתי אבל גם פסיכולוגי וחברתי. קשה להתנבא האם גם הפעם בן זוגך יחזור לתפקוד מלא בעיקר מאחר והוא עדיין סובל מסימנים חיוביים, כדאי להמשיך בטיפול כדי שהסיכויים שיחזור יהיו גבוהים יותר. 2. אחד מגורמי הסיכון הכי חשובים לאלימות אצל כל אדם הם אלימות בעבר ואם בן זוגך לא היה אלים בעבר הסיכוי נמוך. כל אדם יכול להפוך להיות אלים בנסיבות מסויימות בלי קשר למחלה.

24/09/2017 | 12:34 | מאת: דנה

ד"ר שלום! ראשית ברצוני להודות מקרב לב על תשובתך. זה מנחם ועוזר שיש מקום לפנות אליו. שאלה נוספת באותו הקשר : האם אחרי התקף פסיכוטי תמיד יגיעו הסימנים השליילים או יתכן כי ההתקף עובר וחוזרים לנורמאל. מדובר בבחור בן 41 כיום הוא מקיים איתי זוגיות , יש לו חברים והוא נפגש איתם , התאבון מתחיל לחזור והשינה להסתדר והוא מדווח על כך שמרגיש מעט יותר טוב מיום ליום . אין לו אפטיות אך יש לו בלבול לפעמים גלים של דכאון חוסר חשק לעשות דברים הוא מדווח על קשיים בפעילות יומיומית אך עושה אותה ( מתקלח מקפיד על היגיינה) כרגע לא עובד . האם אלו סימנים מעודדים? הוא מאוד מודאג שלא יחזור ויחלים. אין בכוונתו בשום אופן להפסיק טיפול והוא במעקב צמוד.

24/09/2017 | 12:40 | מאת: דנה

כמו כן ברצוני לדעת במידה וחוזר לתפקד נורמאלי ויקפיד לשמור על הטיפול התרופתי האם זה יכול למנוע התקף נוסף או שמא זה בלתי נמנע??

מנהל פורום סכיזופרניה