שלום רב

דיון מתוך פורום  פסיכותרפיה

04/09/2014 | 13:10 | מאת: אביתר כהן

נתקלתי בדילמה שאיני מצליח למצוא לה כלים להתמודדות. נתקבלתי לעבודה בחברה כלכלית. בראיון הבוס היה מאוד חביב נעים וגם כך שמעתי עליו. כאשר התחלתי לעבוד הרגשתי מאוד חופשי יזמתי והדברים עבדו טוב. לאט ועם הזמן ובעיקר שנתגלו קשיים מסוימים במסגרת העבודה המקצועית קשיים אוביקטיביים של שינויי שוק ועוד השפעות לא תלויות בנו התברר לי כי בנושאים רבים חוץ ממה שכן מתנהל ישירות מול הבוס הישיר למעשה הכל הוא צוויים מדוקלמים של בעלי החברה! הבוס מדקלם כמו תוכי משפטים בחזרה זהה כאילו ללא חשיבה עצמית. הבנתי שלמעשה אני מדבר עם בובה שמעבירה דברים לפי נוחותה וסינונה לבעלים ומרמה אותי וגם את הבעלים. זה התגלה כאשר הבעלים פנה טלי והבתי שהוא כלל לא מבין מה אני עושה ובא בדרישות שמעידות שיש לו מידע חלקי על עבודתי. בהתחלה ניסיתי להסביר בקצרה. זה לא עזר פעם פעמיים. אבל הגעתי למסקנה שזה חמעשה טריק ניהולי של פעולת מלקחיים כמו הטוב והרע וחלוקת תפקידים בינהם! ההסברים לא עוזרים. החלטתי לסתום אתהפה ולתת להם להתבחבש עם עצמם!!!! לא להוות גורם בשיח השקרי שלהם. לאחרונה שוב נוצר טריק חדש כלומר כל פעם ממציאים מעין סוגיה ניהולית כביכול שלמעשה לא ממש אמיתית אבל מטרתה לקדם שינויים לא גלויים. כלומר הכל לא ישיר! זה מעגל ללא מוצא! שיטת הטריק של יצירת בעיות מדומו שמטרתן אחרת. ככה מתבצעות העפותשל אנשים שינויים פקידים הורדות בשכר וכן הלאה. מה הפשר לכך שבחרו במעין נוסחאת שקר זו? וכיצד לעמוד מול טריקים אלה? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
05/09/2014 | 09:10 | מאת: עוברת אורח

אולי תזום פגישה עם הבוסים ותואמר להם את אשר על לבך ותדרוש מהם לעשות את אותו הדבר ז"א שתהיה שקיפות בהתנהלות מולך, אלו זכויות בסיס. זה לא הוגן מצדם להתנהל בצורה שרירותית ומניפולטיבית ואתה לא חייב להסכים לכך, אחרי הכל חייך אינם תלויים בעבודה הזו, יש עוד מקומות.

05/09/2014 | 22:24 | מאת: אביתר כהן

בדיוק הגישה הזו גרמה לכל הקודמים שעפו ליפול בחשיבה שהיא כנה וישרה כמו שאת מציגה. בגלל שהחשיבה שלהם חולה או משובשת אני לא מצליח להבין איך למצוא דרך ולכן ביקשתי עזרה! הדרך הרגילה היא בדיוק הדרך בה כל קודמי נהגו ועפו.

08/09/2014 | 07:06 | מאת: עוברת אורח

השאלה היא למה אתה נשאר שם? הרי כתבת שזהו "מעגל ללא מוצא" שיש משהו פתולוגי בהתנהלות. האם אתה סבור שתוכל "להבריא" אותם?

שלום אביתר, כמו בהרבה אירגונים תמדי יש פוליטיקות אירגוניות, אינטרסים , מאבקי כוחות או העדר שקיפות בכל התחומים. לעיתים לא פשוט להתמודד עם זה אבל בתחושתי אתה קצת מסבך את הדברים ןמןסיף להם גוון פרנואידי. אתה אמור לעשות מה שהבוס הישיר שלך אומר וזה לא אמור לעניין אותך "פה של מי הוא" . ברור שגם הוא כפוף למישהו ואך טבעי שהתנהלותו תשקף את האינטרסים של החברה. במידה ופונה אליך ישירות בעלי החברה כל מה שאתה אמור לומר לו זה שאתה מתהל על פי הוראותיו של הבוס הישיר ושאם יש בעיה שיפנה אליו. זהו. כל מה שמעבר פשוט לא רלבנטי לך ורק מסבך את העניין. ליאת

08/09/2014 | 14:15 | מאת: אביתר

כך עשיתי וזה בדיוק מה שגרם לבעיה. ממנה הבנתי שזה לא עניין שקיפות . אלא משחק של שניים שמשחקים כביכול בהעדר שקיפות אבל הם משתפים פעולה. זה נקרא כיפה אדומה. בשפת הרחוב העברייני. לכן שאלתי. הם כביכול לא מתואמים אבל מתואמים וככה אתה נזרק מאחד לשני. כאשר למעשה הכוונה שלהם אחת משותפת ושונה בו עוסקים.

מנהל פורום פסיכותרפיה