יחסים עם נרקיסיסט

דיון מתוך פורום  פסיכותרפיה

25/08/2014 | 16:34 | מאת: someone

שלום. עד לאחרונה ניהלתי מערכת יחסים של כשנה וחצי עם אדם שאני משוכנעת שלוקה בהפרעת אישיות נרקיסיסטית. מלבד העובדה שהוא בטוח שהוא הכי מושלם, מקצועי, ומתת האל לאנושות (וגם אומר את זה בריש גלי) הוא מתקשה להכיל אנשים אחרים. החברים המעטים שיש לו מבוססים על אינטרסים משותפים, הוא מתעסק בכושר, עצמאי, מתנשא על אחרים, מתקשה לתחזק קשרים ובמערכת היחסים בינינו - ממחזר נלהב הוא הפך למתעלל. בהתחלה גילה עניין עצום ולאט לאט העניין שכך עד כדי העלבות תכופות, חוסר קשב מוחלט, התרכזות בעצמו ובצרכים שלו בלבד, אי ראייה של הצרכים שלי לחלוטין, חוסר רגישות, זלזול, קור וחוסר אמפתיה, לפעמים אפילו דיבר אליי לא יפה... מצאתי אותו לא פעם מפלרטט עם בחורות שהוא היה איתן בקשר בעבר תוך כדי מערכת היחסים בינינו, כאילו "בוחן אופציות" כל הזמן. בכל פעם שהייתי מעלה את הנושא ואומרת שמפריע לי היחס שלו הוא היה אומר לי שאני מוזמנת לעזוב. בלי שום רצון להקשיב או לתקן את התנהגותו. הבעיה היא שמספר חודשים אחרי שנפרדתי ממנו הוא חזר על ארבע, אמר שאני האדם הכי קרוב אליו בעולם ושהוא עשה טעות איומה וכו', התחרט על התנהגותו "המביישת" לדבריו - חזרתי אליו וכעבור 3 חודשים ההתנהגות פשוט חזרה על עצמה. נפרדנו שוב, הפעם סופית, אבל הוא שוב מנסה ליצור קשר ומנסה לגרום לי לחזור אליו. מיותר לציין שהוא מעולם לא הצהיר על אהבתו בפניי (רק בצורה מתחמקת ולא ישירה) ולא מוכן לעשות שום הקרבה משמעותית כמו למשל ללכת לטיפול. הוא משוכנע שאין איתו כל בעיה. אני מנסה למצוא דרכים להתגבר על מערכת היחסים הזו ומתקשה מאוד. כל תשומת לב שמגיעה מכיוונו גורמת לי לנסיגה. אני זקוקה לכלים על מנת להתגבר, להמשיך הלאה. האם נכון שאדם עם הפרעה כזו לעולם לא ישתנה? הוא אומר לי שהוא "עובד על עצמו" בניסיון להחזיר אותי בחזרה לקשר כלשהו איתו, אומר שחסר לו לדבר איתי ושהוא מתגעגע אליי ושאני האדם הכי קרוב אליו (כמובן שהוא מתעסק רק בצרכים שלו) ומשוכנע שבסך הכול יש לו קצת בעיה עם אינטימיות.

לקריאה נוספת והעמקה

האדם שסובל מההפרעה הוא בדרך כלל זה שבקשר עם הנרקיסיסט ולאוו דווקא הנרקיסיסט ולכן לא תמיד יש מוטיבציה גדולה לטיפול. לא נשמע במקרה שאת מתארת שמדובר במי שממש משנה עצמו, או עובד על עצמו והשאלה העיקרית שעולה ממה שכתבת היא: מדוע את שם? ליאת

28/08/2014 | 15:33 | מאת: someone

אני מסרבת לנהל איתו כל קשר כרגע. אנו פרודים כבר מספר חודשים. אבל הוא כל הזמן מנסה שאחזור אליו ויוצר קשר, וכשהוא עושה זאת הוא מדבר על שינוי ועל התפתחות ועל כך שהוא עובד על עצמו. אז אני מנסה להבין אם זו תסמונת הגבר המכה או שיש סיכוי לשינוי במקרה של אישיות נרקיסיסטית.

31/08/2014 | 08:37 | מאת: בצחוק כמובן

מנהל פורום פסיכותרפיה