מפתח עפעפיים רחב
דיון מתוך פורום צניחת עפעפיים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
הי, אני אחרי שיתוק של עצב הפנים בצד ימין... נותר לי מפתח עפעפיים רחב יותר באותו צד. כיצד ניתן לטפל בכך? תודה מראש.
היי ניצה, שיתוק עצב הפנים הוא מצב שכיח הגורם להפרעה בפעילות של השריר הסוגר את העין באותו צד ולמפתח עפעפיים רחב יותר באותו צד. במרבית הפציינטים העצב מתאושש באופן ספונטאני במהלך הזמן ועימו חוזרת פעילות השריר הסוגר את העין. במקצת המקרים אין התאוששות מלאה של העצב ומפתח העפעפיים נותר רחב ולכן ייתכנו סימפטומים של התייבשות העין והקרנית עם תחושת צריבה ואודם בעין, כתוצאה מקושי בסגירת העין. בדרך כלל ממתינים לפחות 6 חודשים להתאוששות העצב. אם המצב נותר יציב וההתאוששות נבלמת קיימות טכניקות ניתוחיות שונות על מנת להחזיר את מפתח העפעפיים לסימטרייה מבחינה אסתטית ועל מנת להגן על העין מפני התייבשות. בין הטכניקות הניתוחיות הקיימות ניתן להזכיר השתלת משקולת לעפעף העליון ומניפולציות כירורגיות של הזוית החיצונית של העפעפיים באותה עין על מנת לצמצם את המפתח הרחב. בברכה, ד"ר ניר זיידר רופא עיניים מומחה בפלסטיקה של העין http://sites.google.com/site/nirseider/ אתר אינטרנט