אוראופלסמה

דיון מתוך פורום  ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת

29/03/2013 | 21:00 | מאת: משה

ד"ר חתומי שלום , אני בן 27. לפני כ חצי שנה בעקבות יחסי מין לא מוגנים ותחושה של צריבה במתן שתן הופניתי על ידי רופא המשפחה לבדיקת שתן PCR למחלות מין. נמצא כלמידיה חיובי. נטלתי אזניל חד פעמי 1 גרם. לאחר כ 3 שבועות מנטילת התרופה עשיתי שוב בדיקת PCR ואכן הכל היה שלילי והפסיקה לי הצריבה במתן שתן. לאחר כחודשיים ביצעו בי מין אוראלי ללא קונדום והרגשתי לאחר מספר ימים תכיפות במתן שתן ללא צריבה. ביצעתי שוב בדיקת שתן PCR למחלות מין והתגלה חיידק האוראופלסמה. הרופאת משפחה נתנה לי דוקסילין למשך 10 ימים. לפני כחודש וחצי ביצעתי שוב את הבדיקה כ 6 ימים לאחר סיום הדוקסילין וכל תוצאות ה PCR שתן למחלות מין היו שליליות. ביצעתי גם בדיקת שתן רגילה ובדיקת תרבית שתן והכל יצא שלילי. הבעיה היא שאני מרגיש עדיין תחושה של חוסר התרקנות בשתן. צריך ללכת לעיתים קרובות לשירותים, חשוב לציין שאני יכול להתאפק אבל עדיין זה מפריע לי. אני לא קם בלילה להשתין - ישן רצוף 7-8 שעות אבל עדיין זה מפריע לי לאיכות חיים במהלך היום. בהתייעצות עם האורולוג הוא אמר שזה לוקח זמן לחלוף עד 3 חודשים הסימפטומים שאני מתאר. אין לי צריבה במתן שתן רק תכיפות.סיימתי את הטיפול האנטיביוטי ב 15/2/3 האם באמת זה משהו שלוקח לו זמן לחלוף ואין לי חשש לדאוג? כי ממש כל הזמן אני מרגיש אחרי התרוקנות של השתן שאני צריך שוב ללכת לשירותים.אני מקיים יחסי מין מוגנים כמובן ונהנה מהם. ואין צריבה במהלך השפיכה. הדבר היחידי שמפריע ביום יום זה התכיפות במתן שתן והרגשת חוסר התרקנות. תודה רבה, משה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, אכן דלקות חוזרות בשופכה כולל מחלות מין יכולות גם אחרי טיפול להשאיר "זיכרון" של אי נוחות בשופכה ותחושת תכיפות במתן השתן. הייתי נמנעת מנטילה מיותרת של אנטיביוטיקה אם כל הבדיקות והתרביות שלילות, אלא ממליצה לך להקפיד לשתות הרבה מאוד מים, להמנע מגריינים כמו סיגריות, קפאין לסוגיו(כולל קולה ושוקולוד) ואלכוהול.אפשר לשתות תה קמומיל שמאוד מרגיע. ובעיקר להתאזר בסבלנות וזה עובר.

31/03/2013 | 15:26 | מאת: משה

תודה רבה ד"ר על המענה המהיר. הרגעת אותי. אין לי מה לחשוש שאולי מדובר בדלקת הערמונית, נכון ? בברכה, משה

04/04/2013 | 00:41 | מאת: משה

חשוב לי לציין שזה לא רק תחושה של מתן שתן אלא גם שאני הולך לשירותים אני מטיל שתן והתחושה היא לעיתים קרובות. ציינת שזה לוקח זמן ואכן ב 3 ימים האחרונים אני מקפיד לשתות תה קמומיל כמו שהצעת כדי להרגיע. השאלה היא כמה זמן כדאי להתאזר בסבלנות עד שאני אחזור להרגיש כרגיל? כי עברו כמעט חודשיים מסיום נטילת האנטיביוטיקה.

מנהל פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת