ערמונית

דיון מתוך פורום  ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת

07/06/2012 | 19:25 | מאת: גילי

שלום לך!! אבי בן 80. לפני 4 שנים התגלה אצלו סרטן הערמונית, אבי טופל בהקרנות בתל השומר אצל דר צבי סיימון , וביקורת תקופתית. הביקורת האחרונה היתה לפני חצי שנה עם psh 3.1 הרופא אמר לחזור עוד חצי שנה . לפני שלושה שבועות אבי חש לא בטוב וזה כבר היה לפני חודשיים אבל לא רצה להתפנות לבית חולים או לראות רופא.לפני שלושה שבועות פינינו אותו בכוח לבית חולים ואז הגיע במצב קשה קריטנין 20 אושפז בבית חולים ולאחר ניקוז נפרוסטום הקריטנין ירד נכון להיום ל1.6 . בבדיקות לאחר התגלה שיש לא חסימה בשופכנים, והוא יצטרך להיות עם הנקזים כל ימיו , מאחר ובגילו לא מבצעים ניתוחים . [ההבחנה היא פרוסטטה מוגדלת] רציתי לשאול אם יש שיטה להקטין ולצמק את הפרוסטטה שלא תגרום לחסימה? האם יש ניתוח. ? עדיין לא היינו אצל אורולוג לקבוע למה הפרוסטטה מוגדלת . ממה יכולה הפרוסטטה להגיע למצב שהיא חוסמת את השתן?

לקריאה נוספת והעמקה
10/06/2012 | 15:48 | מאת: ליזי

דר עוד שאלה .. אבי עומד על phs 5.2 לפני האישפוז ביומיים .. האם דרגה של 5.2 גורמת לעצירת שתן ? הרופאים קבעו לו תור לעוד שבוע וחצי לעשות הרחבה של צינורות השופכה וממה שהבנתי זה רק זמני ןזה חוזר למצב של היום, השאלה איזה טיפול ניתן לטפל במצבו להקטנת הערמונית ניתוחי, תרופתי אפילו טיפול פרטי אם יש שמבוצע באופן פרטי ..

12/06/2012 | 23:37 | מאת: ליזי

שלום רב, לפי מה שציינת לאביך היה סרטן בערמונית לפני מס' שנים ואף טופל בהקרנות. לא ציינת האם היה במעקב מבחינת PSA אך בהמשך כתבת שכעת הוא עומד על סביב 5. יכול להיות שהגדלת הערמונית נובעת ממחלה סרטנית שחזרה (זה כמובן תדיר בגילו, בעיקר לאור העובדה שסבל בעבר מסרטן בערמונית) אבל גם הגדלה שפירה משמעותית יכולה לגרום לחסימה של השופכנים ומכאן נוצרה אי ספיקת הכליות שהחמירה. ניקוז הכליות הוא הפתרון האידיאלי. לגבי טיפול- הגיל אינו מחייב וניתן לערוך ניתוחים למבוגרים מעל גיל 80 אבל זה במקרה שהם במצב כללי טוב מאוד וסה"כ בריאים, ואם אביך חלש ובעל מחלות רקע מרובות יכול להיות זו הסביה להמנעות מניתוח. בכל מקרה ניתן לנקז את הכליות בצינורות חיצוניים כפי שבוצע (נפרוסטום) או בצינורות פנימיים (סנטנ)- אך בכל מקרה יהיה צורך להחליף את הצינורות האלה אחת לתקופה כי הם נוטי להסתם או להזדהם. היתי מליצה לכם להתייעץ גם עם אונקולוג לשקול צורך בביופסיה לערמונית לראות אם יש מחלה סרטנית ואולי הוא צריך הקרנה חוזרת שתקין את הערמונית. בנוסף,אם הערמונית בבדיקה גופנית ובהדמיה(US, CT) נראית מאוד מוגדלת ניתן לנסות להקטינה בעזרת תרופה כמו אבודרט אולם מדובר בתהליך איטי מאוד וממושך,שלא תמיד באמת מקטין בצורה מספקת את הערמונית, ולכן הפתרון האידיאלי הוא הסרה בניתוח, או ניקוז כליתי כפי שהוצע לכם.

22/06/2012 | 20:34 | מאת: ליזי

שירה בבקשה בבלינסון אמרו לי שהגיל שלו לא מאפשר ניתוח. אבי אדם בריא היה הולך קילומטרים שחיין וספורטאי.. ללא מחלות סכרת לב לחץ דם ץ בשביל זה אני לא יודעת למה לא מנתחים אותו ונותנים לו לסבול.. האם יש אפשרות פרטית? אולי את יודעת שיטות חוץ מבתי חולים תציבוריים , לא מעניין כסף כמה שצריך ..

מנהל פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת