טיפול בסלזופירין וירידה בערכי האימונוגלובילינים
דיון מתוך פורום דלקות מפרקים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני מטופל בחודשים האחרונים עם סלזופירין ואני עושה בדיקות דם מדיי פעם, כחלק מהבדיקות של תפקודי כבד ספירת דם ותפקודי כליה, גם נבדקים ערכי ה- IGG, IGA, IGM. אני שם לב שכולם כל הזמן בירידה, למשל הIGG בתחילת יולי היה 1345 והיום הוא 1093. הIGA היה בתחילת יולי 153 והיום הוא 112. והIGM היה בתחילת יולי 62 ועכשיו הוא 46. הם עדיין בנורמה כולם אבל כל הזמן זה יורד. אני יודע שאם המדד הזה יורד אל מתחת לנורמה זה אומר שהמערכת החיסונית נחלשת. מה דעתך על זה? בנוסף, תפקודי הכליות GFR שעשיתי היום יצאו 133.50 ובדרך כלל הם 128-129 האם זה זה בסדר ולא גבוה מדיי? תודה.
שלום לא ברור מדוע המעקב אחר רמת הנוגדנים. לא נוהג מקובל בנטילת סלזופירין. מכל מקום כל עוד הערכים בתחום הנורמה אין נוהגים להתערב. אין משמעות להבדל ב GFR בין 133 ל 128. זה בטווח הטעות.