סקרואיליאטיס

דיון מתוך פורום  דלקות מפרקים

01/10/2012 | 22:31 | מאת: יונית

שלום רב, אני בת 34 ואבחנתי על ידי ראומטולוגית כסובלת מסקרואיליאטיס. האבחנה נעשתה גם בעזרת MRI. עשיתי גם בדיקת HLAB27 שיצאה שלילית. מעבר לכאבי האגן והרגל לא סובלת מבעיות עיכול, פסוריאזיס וכו'. אני סובלת מהתקפי כאב כאלה כבר כ-8 שנים שבאים והולכים. התלונות העיקריות שלי הן כאב באזור הישבן והאגן שמקרין לרגל. משתפר במנוחה. הבנתי שיש 2 סוגים של סקרואיליאטיס: 1) על רקע דלקתי 2) על רקע לא דלקתי. שאלותיי: 1. אם הפגיעה אצלי אינה על רקע דלקתי (לפי התסמינים), מה יכול לגרום למחלה? 2. האם מותר לי לבצע פעילות גופנית או שזה עלול להחמיר את המצב ? 3. האם יש טיפול כלשהו שיכול לפתור את הבעיה אחת ולתמיד? או שרק טיפולי שיכוך כאב? בתודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

שלום אני לא מכיר אבחנה בין סקרואיליאיטיס דלקתית ולא דלקתית. או שיש דלקת או שאין דלקת במפרק. במידה ויש והבעייה מתרכזת רק במפרק הסקרואיליאק האפשרויות הטיפוליות הן תרופות נוגדות דלקת מסוגים שונים כגון - נקסין, וולטרן, ארקוקסיה, אתופן, סלקוקס שבגיל צעיר ניתן לקחת לאורך זמן . האפשרות השנייה היא תרופות נוגדות דלקת מסוג אחר שבהן הומירה, אנברל , רמיקייד, סימפוני. צריך גם לשאול האם הכאב ברגל קשור. בדר"כ הכאב מדלקת במ]רק האגן לא קורנת מתחת לעכוז.

02/10/2012 | 15:49 | מאת: יונית

ההקרנה לרגל היא פחות בצורת כאב אלא יותר מעין תחושת נימול והרדמות של הרגל.....האם יכול להיות כתוצאה מסקרואיליאטיס? האם ייתכן מצב כרוני שכל הזמן הכאב בעכוז חוזר? תודה..

מנהל פורום דלקות מפרקים