עודף חומצה פולית מפרנטל ותוסף ברזל

דיון מתוך פורום  תזונה בהריון

09/11/2017 | 16:26 | מאת: דניאלה

שלום, אני בסוף שבוע 13, ולפני שבועיים התחלתי ליטול פרנטאל של "סאנרייז" שמכיל בין היתר 1 מ"ג חומצה פולית. לאור ערכים נמוכים של ברזל בבדיקת הדם (אני צמחונית), היום קיבלתי הוראה לקחת תוסף ברזל בנוסף לכך. נתנו לי בבית מרקחת תוסף ברזל "פריפול" שמכיל בנוסף לברזל גם 400 מק"ג חומצה פולית. כלומר סך הכל יוצא מינון יומי של 1400 מק"ג חומצה פולית! האם מדובר במינון בעייתי? זה עודף שעלול להזיק? כדאי לוותר על תוסף הברזל הזה ולקנות תוסף ברזל אחר נטול חומצה פולית? ניסיתי למצוא תשובה מהימנה באינטרנט אבל זה עדיין לא ברור לי כל כך... אשמח לתשובה בעניין זה. תודה מראש!

לקריאה נוספת והעמקה

היי, בעיקרון אם לא הומלץ לך אחרת ע״י הרופא המטפל, המינון המומלץ לחומצה פולית בהריון הוא 400 מק״ג. ישנן אינדיקציות ספציפיות לנטילת מינון גבוה יותר בהמלצת רופא בלבד. כל שבמידה ואת בריאה עם מהלך הריון תקין ולא הומלץ לך אחרת ע״י הרופא שלך, גם ה -1 מג שבפרנטל הוא מינון גבוה יותר ממה שאת צריכה. החל מטרימסטר שני את יכולה ומומלץ ליטול ברזל במינון שהומלץ לך ע״י הרופא משולב בחומצה פולית 400 מקג. לא חייבת ליטול פרנטל בשלב הזה אחא אם קיימים חסרים תזונתיים אחרים שמצריכים כיסוי של מולטי ויטמין. ממליצה לך להיוועץ שוב עם הרופא המטפל על מנת להתאים לך את התוספים הרלוונטיים לך. בהצלחה

11/11/2017 | 08:57 | מאת: סיון

אצלי הרופא אמר שהפריפול מכיל את כמות הברזל והחומצה הפולית הדרושים אך עדיין הוסיף לי מולטי ויטמין -פרנטל החל משבוע 16..כמו בהריון הקודם האם זה תלוי בתוצאות בדיקות הדם של כל אחת ואחת??

תלוי בבדיקות הדם, ברקע הרפואי ובהחלטת הרופא המטפל.

מנהל פורום תזונה בהריון