בירור קרוהן - התייעצות לגבי בדיקת MRE
דיון מתוך פורום קרוהן וקוליטיס
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
היי. בבירור לקרוהן המון שנים. אח גדול עם קרוהן קשה. בדיקת קפסולת דמה לא הצליחה- הקפסולה נתקעה במעי. CTE יצא תקין. יש אפשרות שבדיקת MRE תראה משהו אחר?
שלום רב יש כל מיני סיבות להתעכבות קפסולת דמה במעי, לעיתים אם יוצאת אחרי מספר שעות/ימים ויש תיעוד ליציאתה בצורה שלמה עדיין ניתן לבצע אתהבדיקה. אין הבדל משמעותי בין CTE ל MRE מבחינת רגישות הבדיקה לזיהוי ממצאים במעי הדק. לעיתים אם עובר זמן ויש שינוי בקליניקה או בבדיקות המעבדה ניתן לשקול לחזור על בדיקת הדמיה פעם נוספת ואז יש מקום לשקול לבצע MRE. מציעה לחזור לרופא גסטרו מטפל להתייעצות לגבי המשך מעקב/בירור תרגישי טוב ד״ר שניר