במילים אחרות שלי ושלך..............

דיון מתוך פורום  קרוהן וקוליטיס

31/08/2017 | 15:26 | מאת: שלום

""קרוהן+קוליטיס בתסיסה"" במילים אחרות - ״האם אפשר להישאר עם טיפול שלא עוזר"? כן, זו הכוונה ועד שיעבור זעם., התסיסה צריכה לעבור מתי שהוא, לא, אם תרופות או בלי? האם יכול להשאר בשגרה (תרופות מקוריות A5) לספוג את הכל, (בילוי נרחב בשירותים), אך, ללא התערבות חדשה, למשל של "פרדניזון" או "בודיזון"? תודה מקרב לב..

לקריאה נוספת והעמקה
31/08/2017 | 20:00 | מאת: ד"ר לב ליכטנשטיין

זה במובן מסויים כמו לשאול ״דוקטור, אני חולה, אבל האם אפשר להמתין עד שזה יעבור לי בלי טיפול?״ בוודאי אפשר. לדלקת יש אופי גלי - באיזשהו שלב הגל יחלוף, ותהיה תקופה מסויימת של רגיעה, עד לגל הבא. טיפול בהתלקחות אמור לזרז את הסתלקות הדלקת (אבל אם אתה לא מעוניין - זכותך), טיפול מניעתי לאחר מכן אמור למנוע (עד כמה שניתן) את הגעה של הגלים הנוספים (אבל אם אתה לא מעוניין - זכותך). אני אסכם את זה ככה: האם אפשר? - אפשר האם כדאי? - לא ממש

01/09/2017 | 15:59 | מאת: שלום

שלום דוקטור, וממש תודה על עזרתך ועצותיך, ממש אין מילים! רק רציתי לעדכן שאמנם עברו מאז ההתלקחות כשלושה שבועות, (התלקחות כנראה רשמי מכיוון שבצעתי בין השאר בדיקת צואה למניעת פרזיט.. שאת תשובותיה אדע רק בתחילת השבוע), אבל ככל הנראה שזה התלקחות עכב הקרהון, זה החשד שעלה. למזלי המצב השתפר היום וכנראה שתופעה מדאיגה זו מאחורי לשלב זה, עכשיו להערתי, אם במידה והייתי נוטל פרדניזון" או "בודיזון", קרוב לוודאי ש"הגל" היה חולף פחות או יותר באותו הזמן, כך שלא באמת הייתי יודע אם התרופה השפיעה, או שמה הגוף שבוגד בי יחד עם מערכת החיסון "האיכותית" שלי העביר את העניין.. ואולי זה גם עדיף, פחות תרופות וכדורים שפוגעים בדברים אחרים... ממש לא יודע אם עשיתי נכון בעניין זה שלא נטלתי את התרופות המומלצות, אבל זה כבר לא כל כך משנה, בפעם הבאה אדע שישנו פתרון., כל יום חשבתי שזהו זה מאחורי, אבל נמשך כשלושה שבועות, והגעתי לפורום מאחור מדי לצערי. אם תומר לי שעשיתי נזק בגלל ההתמשכות (המון המון דם), אז כמובן שזה לא שווה את זה, וחייבים ליטול את התרופות האלה בסמוך להתפרצות. שוב תודה רבה לך על הכל ושבת שלום דוקטור יקר!!

מנהל פורום קרוהן וקוליטיס