שאלות חדשות נוספות

דיון מתוך פורום  קרטוקונוס

20/11/2011 | 11:50 | מאת: ל

האם נטיה שלי לפזילה פחות תורגש אם אלך עם עדשות מגע ואם יהיו לי עדשות שיתקנו לי גם את הנטיה לפזילה מקרוב?-נטיה לפזילה כי נספג השומן בארובת העין השמאליתאחרי דימום בעין שנוצר משבר בארובת העין לפני 24 שנים וכמה חודשים.יש לי רק המון זוגות משקפיים זהים שמתקנים רק ראיה לרחוק. הנטיה שלי לפזילה נובעת מספיגת רקמת שומן בארובת העין .וץ מזה כאשר אני מסתכלת בשתי העיניים-שדה הראיה שלי נקטע באיזה מקום בצד שמאל. שדה הראיה שלי מאוד שלם בכל עין לחוד ובגלל זה אני לא ממש ממוקדת כשאני מרכיבה משקפיים וחברה טובה שלי אמרה לי שזה נראה כמו פזילה. . אמרו לי בפורום אחר לפנות לרופא עינים שהתמחותו ניתוחי ארובה ועפעפיים- למרות שאסור לי לעבור ניתוח וזה לא יפתור את הבעיה אלא יגרופ לי עיוורון. לאיזה התמחות אני צריכה ללכת בשביל להשיג משקפיים מתקנות או עדשות מתקנות. האם מותר לי בכלל להשתמש בעדשות לאחר שהיה לי דימום בעין לפני 24+שנים וחלו בה שינויים?(ספיגת רקמת שומן בארובה ואולי בעוד מקום) בקשר לבדיקת מיקוד ראיה.בפורום אחד כתבו לי שבודק רופא עיניים או אופטומטריסט ובפורום אחר כתבו שבודקת אורטופיסטית. עשיתי לפני הרבה זמן בדיקה אבל רק בעין אחת כי התעייפתי. זה יכול להספיק? תודה וסליחה על האורך. אמא שלי כבר לא עוזרת ואם היא עוזרת היא עושה דברים בדרכה ואני מתבלבלת ותמיד עם חצי תאוותי בידי.

לקריאה נוספת והעמקה
21/11/2011 | 11:10 | מאת: ד"ר אסף קרץ

שלום לי, את מפרטת נתונים רבים וקשה להתייחס אליהם ללא בדיקה בפועל. לגבי הבעיה במיקוד הראיה- הכתובת היא אורטופטיסט/ית. אם עולה צורך לתיקון בארובה- הכתובת הוא רופא עיניים המתמחה באוקולופלסטיקה. אני חושב שרק לאחר בדיקה יסודית ניתן לנסות לתת מענה לבעיה. בברכת רפואה שלמה, ד"ר אסף קרץ [email protected]

21/11/2011 | 15:05 | מאת: לי

ואני אבדק שוב לפני שיעשו לי משקפיים. למעשה הבעיה במיקוש הראיה נובעת מהפטוזיס המדומה מספיגת רקמת השומן (הזגוגית?)של העין, כפי שכתב פרופ' אוליבר ז"ל. מה אורטופטיסטית עושה? אסור לי לתרגל את השרירים של העיניים. את זה בדקו ואמרו לי. זה עלול לפגוע בניתוח שעשו לי. הייתי פעם בבדיקה ויש לי משום מה תוצאות רק של עין אחת. למה אתה מתכוון בתיקון הארובה-לניתוח? אמרו לי שאסור לי לנתח את רקמת השומן כי זה יוביל לעיוורון. הפרופסור שניתח אותי בשנת 89 כתב pseudoptosis בגלל ספיגת רקמת השומן. האם יש תיקונים אופטיים לפזילה מדומה או סמויה? האם אפשר לעשות מיקוד למצב משתנה כדי שהוא לא ישתנה ועדיין יהיה שדה ראיה מלא? האם אתה יכול לענות כשהשאלות מנוסחות כך?

11/12/2011 | 12:38 | מאת: כנל

ה לא מדוייק.ניתוח גם יהרוס . אני חייבת פתרון אופטי.אצל מי להבדק? איך להסביר הכל בפעם אחת?

12/12/2011 | 10:38 | מאת: לי

איך לפנות בשלב ראשון לאורטופטיסטית, מה לבקש ממנה ומה לעשות בשלב שני?

מנהלי פורום קרטוקונוס