עדשות מיני סקלרליות והשתלת קרנית

דיון מתוך פורום  קרטוקונוס

16/06/2013 | 11:53 | מאת: אבי

שלום רב בן 36. בעל קרטוקונוס מתקדם. מרכיב מיני סקלרליות לאחר שלא סובל סוגים רגילים. תוך דקות העיניים שלי מתייבשות והפוקוס בורח לי והראיה מיטשטשת ואז אני שם טיפות נגד יובש שעוזרות לכמה דקות וחוזר חלילה.. בתיאוריה אני רואה 6/7.5 ב 2 העיניים ביחד - בגלל עין שמאל ולא בגלל ימין שלא אפקטיבית. בפועל אני רוב הזמן עם ראיה קצת מטושטשת . (אלא אם אשים כל 5 דקות טיפות נגד יובש........בפועל אני שם פעם ב 50 דקות טיפה) בנוסף -קשה לי עם התחושה של העדשות הללו בעיניים למרות שכבר עבר למעלה מחודש איתן. הן יוצרות יובש רב וגם מועקה בפנים ובראש- "הלם" כזה. עדיף להחזיק ככה כמה שנים שאפשר או שלעשות כעת השתלת קרנית שבכל מקרה תקרה בעתיד. ?? בנוסף- תור להשתלה הוא שנה לפעמים. האם זה נכון? האם להרשם כבר עכשיו למרות שעוד לא החלטתי סופית?

לקריאה נוספת והעמקה
17/06/2013 | 21:38 | מאת: ד"ר אסף קרץ

שלום אבי, אם אתה מגיע לראיה כפי שתיארת עם עדשות מגע (אפילו אם ישנה אי נוחות)- התשובה היא פשוטה מאד: אין מקום כעת לניתוח השתלת קרנית. מדובר בניתוח מורכב עם החלמה ממושכת וצורך תמידי להיות במעקב רופא עיניים. ישנם גם סיכונים (כמו בכל ניתוח) עד כדי איבוד הראיה. אף אחד גם לא יכול להבטיח לך שתראה טוב יותר מ- 6/7.5 לאחר הניתוח. אם מצבך יחמיר בעתיד- יהיה מקום לשקול זאת. בברכה, ד"ר אסף קרץ

01/07/2013 | 12:32 | מאת: אבי

עין ימין רואה 6/20 ושמאל 6/7.5 אחרי הרכבה של 10 דקות זה כבר מיטשטש ובשמאל זה כבר הרבה יותר גרוע.. ואני לא אשים כל 10 דקות טיפות נגד יובש.. אלא שם רק פעם ב50 דקות בערך לאחר הרכבה של כמה דקות אז אקבל 6/7.5 אולי עם חריר.. כך שיותר נכון לומר שאקבל 6/10 מטושטש קצת. ובכלל הראיה אף פעם לא ברורה אפילו מקרוב. זה ערפילי. בנוסף לכך שאני סובל מאלרגיה בעפפעיים כבר חודשיים וזה מקשה עוד יותר, במיוחד לנוכח הגודל הגדול של המיני סקלרליות מפה עולה השאלה: אני סובל כל הזמן ואיכות הראיה שלי היא רעה מאוד. להמשיך לסבול ככה כל יום? זה לא אנושי.. עדיין אתה סבור שלסבול בכוח ?? אולי השתלה תיתן לי ראיה נקייה וברורה של לפחות 6/9 ??

מנהלי פורום קרטוקונוס