תוצאות בדיקת EMG ידיים

דיון מתוך פורום  שבץ מוח ומחלות כלי דם של המוח

06/01/2014 | 11:54 | מאת: סאלי

שלום רב. ברצוני לקבל הסבר לתוצאות שכן לא הוסברו לי על ידי הרופא. Conclusion: EMG study may suggest mild chronic radiculopathy C4-C6 bilaterally, without acute denervation features. תוצאות חריגות נרשמו ב: left deltoideus post (axillaris c5 c6) right deltoideus post (axillaris c5 c6) left biceps (musculocutaneous c5 c6) right biceps (musculocutaneous c5 c6) במקומות אלה צוינו "פלוסים" במקום המילה "NORMAL" ספציפית בתאים תחת השם "DUR" ו "POLY" ביצעתי בדיקת MRI בעמוד שדרה צווארי בערכי T1, T2, TSE, אקסיאלי, סגיטלי. הבדיקה יצאה תקינה לחלוטין. לאור הדברים האלה, ובכלל, אודה לקבלת הסבר מה אומרות תוצאות בדיקת EMG, מה כדאי לבדוק ומה עשויה להיות הבעיה. תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה
06/01/2014 | 21:23 | מאת: ד"ר חן הלוי

יש חוסר מתאם בין תוצאות ה EMG המעידות על פגיעה בגובה צוארי, לבין ה MRI. עדיין יתכן כי יש לחץ קל על שורשי העצבים שלא בא לידי ביטוי ב MRI . כדאי לבקש מהרופא שלך שיסתכל ספציפית באיזור C5-6 משמאל.

07/01/2014 | 02:14 | מאת: סאלי

תודה רבה על ההסבר, דוקטור. זה אכן היה נראה לי מוזר שהMRI לא הראה שום חריגה. האם ישנה אפשרות, גם אם הכי נמוכה, כי ישנה פגיעה תוך עצבית/תוך שרירית ללא קשר לעמוד השדרה הצווארי באזורי הידיים המצויינים? אני חשה נימול באצבעות במצבים מסוימים בהם הידיים נשענות על המרפקים בזוויות מסוימות או בהרמת הידיים למעלה לאורך זמן. כמו כן היה לי התקף כאבים חזק מאוד באחד המרפקים לפני כשנתיים, ובכלל תופעה של כאב "מנדנד" מידי תקופה בידיים, שבזמנו היה מוקצן מאוד תקופה ארוכה אך נרגע ומאז חוזר רק באיזכורים.

מנהלי פורום שבץ מוח ומחלות כלי דם של המוח